
Σε μια νέα συμφωνία, που θα εδραιώσει περαιτέρω τις ενεργειακές σχέσεις ανάμεσα στην Ινδία και τη Ρωσία, προχώρησαν πρόσφατα η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Ρωσίας Rosneft και το ινδικό ιδιωτικό διυλιστήριο Reliance.
Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters, η Rosneft συμφώνησε να προμηθεύει με σχεδόν 500.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το διυλιστήριο Reliance για τα επόμενα δέκα χρόνια, με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον δέκα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενεργειακή συμφωνία ανάμεσα στις δύο χώρες, η οποία ανέρχεται στο 0,5% της παγκόσμιας προσφοράς αργού πετρελαίου και αγγίζει τα $13 δισ. ετησίως σε σημερινές τιμές.
Υπενθυμίζεται ότι οι σχέσεις ανάμεσα στη Μόσχα και το Νέο Δελχί έχουν ενισχυθεί σημαντικά μετά και τις βαριές δυτικές κυρώσεις που έπληξαν τη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία. Έκτοτε, η Ινδία αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ρωσικού αργού, καθώς αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των ενεργειακών εισαγωγών της χώρας.
Βάσει της συμφωνίας, η Rosneft θα παραδίδει μηνιαίως 20-21 φορτία διαφόρων ποιοτήτων ρωσικού αργού μέσω Aframax δεξαμενόπλοιων και τρία φορτία περίπου 100.000 τόνων μαζούτ έκαστο. Οι αποστολές θα εκκινήσουν τον προσεχή Ιανουάριο και θα παραδοθούν στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου Reliance στο Τζαμναγκάρ.
Η εν λόγω συμφωνία αντιπροσωπεύει περίπου το 50% των θαλάσσιων εξαγωγών πετρελαίου της Rosneft από ρωσικά λιμάνια. Παράλληλα, αντικατοπτρίζει τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των παραγωγών πετρελαίου για την απόκτηση μεριδίου στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας, υπό καθεστώς επιβράδυνσης των κινεζικών εισαγωγών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Η στενή συνεργασία Ρωσίας και Κίνας στο εμπόριο συνεχίζει να ενισχύεται, καθώς οι δύο χώρες βρίσκονται στο στάδιο των συνομιλιών αναφορικά με την κατασκευή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ