
Σε μια νέα συμφωνία, που θα εδραιώσει περαιτέρω τις ενεργειακές σχέσεις ανάμεσα στην Ινδία και τη Ρωσία, προχώρησαν πρόσφατα η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Ρωσίας Rosneft και το ινδικό ιδιωτικό διυλιστήριο Reliance.
Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters, η Rosneft συμφώνησε να προμηθεύει με σχεδόν 500.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το διυλιστήριο Reliance για τα επόμενα δέκα χρόνια, με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον δέκα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενεργειακή συμφωνία ανάμεσα στις δύο χώρες, η οποία ανέρχεται στο 0,5% της παγκόσμιας προσφοράς αργού πετρελαίου και αγγίζει τα $13 δισ. ετησίως σε σημερινές τιμές.
Υπενθυμίζεται ότι οι σχέσεις ανάμεσα στη Μόσχα και το Νέο Δελχί έχουν ενισχυθεί σημαντικά μετά και τις βαριές δυτικές κυρώσεις που έπληξαν τη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία. Έκτοτε, η Ινδία αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ρωσικού αργού, καθώς αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των ενεργειακών εισαγωγών της χώρας.
Βάσει της συμφωνίας, η Rosneft θα παραδίδει μηνιαίως 20-21 φορτία διαφόρων ποιοτήτων ρωσικού αργού μέσω Aframax δεξαμενόπλοιων και τρία φορτία περίπου 100.000 τόνων μαζούτ έκαστο. Οι αποστολές θα εκκινήσουν τον προσεχή Ιανουάριο και θα παραδοθούν στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου Reliance στο Τζαμναγκάρ.
Η εν λόγω συμφωνία αντιπροσωπεύει περίπου το 50% των θαλάσσιων εξαγωγών πετρελαίου της Rosneft από ρωσικά λιμάνια. Παράλληλα, αντικατοπτρίζει τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των παραγωγών πετρελαίου για την απόκτηση μεριδίου στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας, υπό καθεστώς επιβράδυνσης των κινεζικών εισαγωγών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προηγμένη τεχνολογία Voyage Optimisation της Ascenz Marorka, μέλους του Ομίλου GTT, αποτελεί τον βασικό πυρήνα της στρατηγικής ψηφιοποίησης και απoανθρακοποίησης του στόλου της…
Με στόχο να ενισχύσει περαιτέρω το αποτύπωμά της στην παγκόσμια ναυπηγική αγορά, η HD Hyundai Heavy Industries εστιάζει ολοένα και περισσότερο στη γεωγραφική διαφοροποίηση…
Θετικές εξελίξεις σημειώνονται γύρω από την πολυαναμένομενη επανεκκίνηση ενός φιλόδοξου έργου LNG της TotalEnergies στη Μοζαμβίκη, ύστερα από τέσσερα έτη στασιμότητας λόγω ζητημάτων ασφαλείας.…
Σε καλό δρόμο βρίσκεται η πολυαναμενόμενη συγχώνευση της CMB.TECH και της Golden Ocean, η οποία αναμένεται να δημιουργήσει έναν ναυτιλιακό κολοσσό με στόλο περίπου…
Νέα τροπή φαίνεται να παίρνει το σίριαλ πώλησης των 43 διεθνών λιμένων της CK Hutchison, καθώς το Πεκίνο προέβη σε μια εκκωφαντική τοποθέτηση. Σύμφωνα…
Από σήμερα, Δευτέρα 21 Ιουλίου, τίθεται σε ισχύ το νέο «Τέλος Κρουαζιέρας», που επιβάλλεται σε κάθε επιβάτη ο οποίος αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμένα στο…
Η WinGD έγινε η πρώτη που λανσάρει στην αγορά έναν δίχρονο ναυτικό κινητήρα με καύσιμο αμμωνίας. Το ορόσημο επετεύχθη με την παράδοση και εγκατάσταση…
Η τεχνολογική εξέλιξη των shuttle tankers αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αποδοτικότητα και βιωσιμότητα των υπεράκτιων επιχειρήσεων, ιδιαίτερα στον τομέα της ενέργειας. Σε αυτή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ