
Σε μια νέα συμφωνία, που θα εδραιώσει περαιτέρω τις ενεργειακές σχέσεις ανάμεσα στην Ινδία και τη Ρωσία, προχώρησαν πρόσφατα η κρατική εταιρεία πετρελαίου της Ρωσίας Rosneft και το ινδικό ιδιωτικό διυλιστήριο Reliance.
Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters, η Rosneft συμφώνησε να προμηθεύει με σχεδόν 500.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως το διυλιστήριο Reliance για τα επόμενα δέκα χρόνια, με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον δέκα. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ενεργειακή συμφωνία ανάμεσα στις δύο χώρες, η οποία ανέρχεται στο 0,5% της παγκόσμιας προσφοράς αργού πετρελαίου και αγγίζει τα $13 δισ. ετησίως σε σημερινές τιμές.
Υπενθυμίζεται ότι οι σχέσεις ανάμεσα στη Μόσχα και το Νέο Δελχί έχουν ενισχυθεί σημαντικά μετά και τις βαριές δυτικές κυρώσεις που έπληξαν τη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία. Έκτοτε, η Ινδία αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα ρωσικού αργού, καθώς αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των ενεργειακών εισαγωγών της χώρας.
Βάσει της συμφωνίας, η Rosneft θα παραδίδει μηνιαίως 20-21 φορτία διαφόρων ποιοτήτων ρωσικού αργού μέσω Aframax δεξαμενόπλοιων και τρία φορτία περίπου 100.000 τόνων μαζούτ έκαστο. Οι αποστολές θα εκκινήσουν τον προσεχή Ιανουάριο και θα παραδοθούν στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου Reliance στο Τζαμναγκάρ.
Η εν λόγω συμφωνία αντιπροσωπεύει περίπου το 50% των θαλάσσιων εξαγωγών πετρελαίου της Rosneft από ρωσικά λιμάνια. Παράλληλα, αντικατοπτρίζει τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των παραγωγών πετρελαίου για την απόκτηση μεριδίου στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας, υπό καθεστώς επιβράδυνσης των κινεζικών εισαγωγών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…

Οι κυρώσεις που επέβαλε η Ουάσιγκτον στις Rosneft και Lukoil προσθέτουν επιπλέον πλοία στον «σκιώδη» στόλο, καθώς η Ρωσία αναζητά εναλλακτικούς τρόπους για να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ