
Η φυγή Άσαντ από τη Συρία λίγες ημέρες πριν έκανε τον γύρο του διαδικτύου ταχύτατα, ενώ ταυτόχρονα εικόνες από τους εορτασμούς εντός και εκτός της Συρίας πλημμύρισαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο πλήρης αντίκτυπος σε κοινωνικό και γεωπολιτικό επίπεδο παραμένει ακόμη θολός και το ίδιο ισχύει και για τον αντίκτυπο στη ναυτιλία.
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Braemar εξετάζει ένα ενδεχόμενο άρσης των αμερικανικών κυρώσεων στη Συρία. Μια τέτοια εξέλιξη θα επέτρεπε στη Συρία να επιστρέψει στις διεθνείς αγορές και να εισαγάγει αργό πετρέλαιο. Η χώρα της Μέσης Ανατολής διαθέτει δύο λειτουργικά διυλιστήρια, αθροιστικής παραγωγικής ικανότητας 250.000 βαρελιών ανά ημέρα.
Πάντως, υπάρχουν αρκετά εμπόδια για την επιστροφή της Συρίας στις διεθνείς αγορές. Αφενός η Συρία έχει χρέος περίπου $30 δισ. στο Ιράν, από το οποίο κυρίως εισάγει πετρέλαιο. Φαίνεται δύσκολο η Συρία να στραφεί άμεσα στις διεθνείς αγορές, ειδικά δεδομένης της οικονομικής εξάρτησής της από το Ιράν.
Ωστόσο, ακόμα και αν στραφεί στις εισαγωγές από διεθνείς αγορές, θα είναι η μεταβολή αυτή εμφανής για τα δεξαμενόπλοια; Όχι, απαντά η Braemar. Σε περίπτωση που η Συρία βάλει στοπ στις εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου, οι ποσότητες αυτές πιθανώς θα κατευθυνθούν στην Κίνα. Πρόκειται για ποσότητες που απαιτούν μικρό αριθμό πλοίων και συνεπώς ο αντίκτυπος δεν θα είναι σημαντικός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ