
Η φυγή Άσαντ από τη Συρία λίγες ημέρες πριν έκανε τον γύρο του διαδικτύου ταχύτατα, ενώ ταυτόχρονα εικόνες από τους εορτασμούς εντός και εκτός της Συρίας πλημμύρισαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο πλήρης αντίκτυπος σε κοινωνικό και γεωπολιτικό επίπεδο παραμένει ακόμη θολός και το ίδιο ισχύει και για τον αντίκτυπο στη ναυτιλία.
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Braemar εξετάζει ένα ενδεχόμενο άρσης των αμερικανικών κυρώσεων στη Συρία. Μια τέτοια εξέλιξη θα επέτρεπε στη Συρία να επιστρέψει στις διεθνείς αγορές και να εισαγάγει αργό πετρέλαιο. Η χώρα της Μέσης Ανατολής διαθέτει δύο λειτουργικά διυλιστήρια, αθροιστικής παραγωγικής ικανότητας 250.000 βαρελιών ανά ημέρα.
Πάντως, υπάρχουν αρκετά εμπόδια για την επιστροφή της Συρίας στις διεθνείς αγορές. Αφενός η Συρία έχει χρέος περίπου $30 δισ. στο Ιράν, από το οποίο κυρίως εισάγει πετρέλαιο. Φαίνεται δύσκολο η Συρία να στραφεί άμεσα στις διεθνείς αγορές, ειδικά δεδομένης της οικονομικής εξάρτησής της από το Ιράν.
Ωστόσο, ακόμα και αν στραφεί στις εισαγωγές από διεθνείς αγορές, θα είναι η μεταβολή αυτή εμφανής για τα δεξαμενόπλοια; Όχι, απαντά η Braemar. Σε περίπτωση που η Συρία βάλει στοπ στις εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου, οι ποσότητες αυτές πιθανώς θα κατευθυνθούν στην Κίνα. Πρόκειται για ποσότητες που απαιτούν μικρό αριθμό πλοίων και συνεπώς ο αντίκτυπος δεν θα είναι σημαντικός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Προβλήματα με το «καλημέρα» αντιμετωπίζει η κοινοπραξία LNG Canada, η οποία πρόσφατα εκκίνησε την εμπορική λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού LNG στο Kitimat. Σύμφωνα…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ