
Η φυγή Άσαντ από τη Συρία λίγες ημέρες πριν έκανε τον γύρο του διαδικτύου ταχύτατα, ενώ ταυτόχρονα εικόνες από τους εορτασμούς εντός και εκτός της Συρίας πλημμύρισαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο πλήρης αντίκτυπος σε κοινωνικό και γεωπολιτικό επίπεδο παραμένει ακόμη θολός και το ίδιο ισχύει και για τον αντίκτυπο στη ναυτιλία.
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Braemar εξετάζει ένα ενδεχόμενο άρσης των αμερικανικών κυρώσεων στη Συρία. Μια τέτοια εξέλιξη θα επέτρεπε στη Συρία να επιστρέψει στις διεθνείς αγορές και να εισαγάγει αργό πετρέλαιο. Η χώρα της Μέσης Ανατολής διαθέτει δύο λειτουργικά διυλιστήρια, αθροιστικής παραγωγικής ικανότητας 250.000 βαρελιών ανά ημέρα.
Πάντως, υπάρχουν αρκετά εμπόδια για την επιστροφή της Συρίας στις διεθνείς αγορές. Αφενός η Συρία έχει χρέος περίπου $30 δισ. στο Ιράν, από το οποίο κυρίως εισάγει πετρέλαιο. Φαίνεται δύσκολο η Συρία να στραφεί άμεσα στις διεθνείς αγορές, ειδικά δεδομένης της οικονομικής εξάρτησής της από το Ιράν.
Ωστόσο, ακόμα και αν στραφεί στις εισαγωγές από διεθνείς αγορές, θα είναι η μεταβολή αυτή εμφανής για τα δεξαμενόπλοια; Όχι, απαντά η Braemar. Σε περίπτωση που η Συρία βάλει στοπ στις εισαγωγές ιρανικού πετρελαίου, οι ποσότητες αυτές πιθανώς θα κατευθυνθούν στην Κίνα. Πρόκειται για ποσότητες που απαιτούν μικρό αριθμό πλοίων και συνεπώς ο αντίκτυπος δεν θα είναι σημαντικός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ