
Η Wallenius Marine φέρνει την τεχνολογία αιχμής στο προσκήνιο με τις δοκιμές του πρώτου στον κόσμο αιολικά κινούμενου PCTC (Pure Car and Truck Carrier) πλοίου. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται στη σύγχρονη αεροσήραγγα του RISE στο Γκέτεμποργκ, όπου οι ταχύτητες ανέμου φτάνουν έως και 250 χλμ./ώρα, προσομοιώνοντας συνθήκες πραγματικής λειτουργίας. Η καινοτομία της διαδικασίας έγκειται στην πλήρη αλληλεπίδραση της γάστρας του πλοίου με έξι υψηλής τεχνολογίας ιστία, αξιολογώντας τον τρόπο που συνδυαστικά συμβάλλουν στην αεροδυναμική και υδροδυναμική απόδοση του σκάφους.
Το μοντέλο που χρησιμοποιείται για τη δοκιμή έχει αναπτυχθεί από το τμήμα Ναυτιλίας του RISE και αποτελεί ένα από τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά επιτεύγματα. Με διαστάσεις 5 x 2 μ. και βάρος 1,2 τόνων, το μοντέλο επιτρέπει την ακριβή προσομοίωση της συμπεριφοράς του πλοίου σε ακραίες συνθήκες ανέμου. Αυτή η έρευνα είναι η πρώτη που εξετάζει τη συνδυαστική λειτουργία γάστρας και πολλαπλών πτερυγίων σε τόσο μεγάλη κλίμακα, προσφέροντας πολύτιμα δεδομένα για τον σχεδιασμό μελλοντικών πλοίων με μηδενικές εκπομπές.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη δοκιμή της βέλτιστης απόστασης μεταξύ γάστρας και πτερυγίων, καθώς και στην αξιολόγηση της συνολικής αεροδυναμικής επίδοσης υπό κανονικές και «μη βέλτιστες» συνθήκες. Μελετώνται σενάρια στα οποία τα πτερύγια-ιστία λειτουργούν με λανθασμένη γωνία ή τοποθέτηση, προσομοιώνοντας πραγματικές επιχειρησιακές προκλήσεις που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Παράλληλα, δοκιμάζονται τρεις διαφορετικοί τύποι γεφυρών ελέγχου, με σκοπό να προσδιοριστεί η επίδρασή τους στην απόδοση και στην αεροδυναμική του πλοίου. Τα δεδομένα που συλλέγονται από αυτές τις δοκιμές θα αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη συστημάτων ελέγχου πτερυγίων, τα οποία θα επιτρέπουν τη βέλτιστη διαχείριση της αιολικής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο.
Οι δοκιμές αυτές αποτελούν ορόσημο στην πορεία υιοθέτησης αυτής της τεχνολογίας, που ξεκίνησε το 2017 με ένα απλό σχέδιο στο χαρτί. Η ανάπτυξη των αιολικά κινούμενων PCTC πλοίων ανοίγει τον δρόμο για τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών και θέτει νέες βάσεις στον σχεδιασμό πλοίων. Η επόμενη μεγάλη δοκιμή έχει προγραμματιστεί για το 2025, όταν το σύστημα ιστίων Oceanbird θα δοκιμαστεί ζωντανά στο πλοίο «Tiranna» της Wallenius Wilhelmsen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Προβλήματα με το «καλημέρα» αντιμετωπίζει η κοινοπραξία LNG Canada, η οποία πρόσφατα εκκίνησε την εμπορική λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού LNG στο Kitimat. Σύμφωνα…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ