
Η Wallenius Marine φέρνει την τεχνολογία αιχμής στο προσκήνιο με τις δοκιμές του πρώτου στον κόσμο αιολικά κινούμενου PCTC (Pure Car and Truck Carrier) πλοίου. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται στη σύγχρονη αεροσήραγγα του RISE στο Γκέτεμποργκ, όπου οι ταχύτητες ανέμου φτάνουν έως και 250 χλμ./ώρα, προσομοιώνοντας συνθήκες πραγματικής λειτουργίας. Η καινοτομία της διαδικασίας έγκειται στην πλήρη αλληλεπίδραση της γάστρας του πλοίου με έξι υψηλής τεχνολογίας ιστία, αξιολογώντας τον τρόπο που συνδυαστικά συμβάλλουν στην αεροδυναμική και υδροδυναμική απόδοση του σκάφους.
Το μοντέλο που χρησιμοποιείται για τη δοκιμή έχει αναπτυχθεί από το τμήμα Ναυτιλίας του RISE και αποτελεί ένα από τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά επιτεύγματα. Με διαστάσεις 5 x 2 μ. και βάρος 1,2 τόνων, το μοντέλο επιτρέπει την ακριβή προσομοίωση της συμπεριφοράς του πλοίου σε ακραίες συνθήκες ανέμου. Αυτή η έρευνα είναι η πρώτη που εξετάζει τη συνδυαστική λειτουργία γάστρας και πολλαπλών πτερυγίων σε τόσο μεγάλη κλίμακα, προσφέροντας πολύτιμα δεδομένα για τον σχεδιασμό μελλοντικών πλοίων με μηδενικές εκπομπές.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη δοκιμή της βέλτιστης απόστασης μεταξύ γάστρας και πτερυγίων, καθώς και στην αξιολόγηση της συνολικής αεροδυναμικής επίδοσης υπό κανονικές και «μη βέλτιστες» συνθήκες. Μελετώνται σενάρια στα οποία τα πτερύγια-ιστία λειτουργούν με λανθασμένη γωνία ή τοποθέτηση, προσομοιώνοντας πραγματικές επιχειρησιακές προκλήσεις που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Παράλληλα, δοκιμάζονται τρεις διαφορετικοί τύποι γεφυρών ελέγχου, με σκοπό να προσδιοριστεί η επίδρασή τους στην απόδοση και στην αεροδυναμική του πλοίου. Τα δεδομένα που συλλέγονται από αυτές τις δοκιμές θα αποτελέσουν τη βάση για την ανάπτυξη συστημάτων ελέγχου πτερυγίων, τα οποία θα επιτρέπουν τη βέλτιστη διαχείριση της αιολικής ενέργειας σε πραγματικό χρόνο.
Οι δοκιμές αυτές αποτελούν ορόσημο στην πορεία υιοθέτησης αυτής της τεχνολογίας, που ξεκίνησε το 2017 με ένα απλό σχέδιο στο χαρτί. Η ανάπτυξη των αιολικά κινούμενων PCTC πλοίων ανοίγει τον δρόμο για τη ναυτιλία μηδενικών εκπομπών και θέτει νέες βάσεις στον σχεδιασμό πλοίων. Η επόμενη μεγάλη δοκιμή έχει προγραμματιστεί για το 2025, όταν το σύστημα ιστίων Oceanbird θα δοκιμαστεί ζωντανά στο πλοίο «Tiranna» της Wallenius Wilhelmsen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ