
Η αγορά των car carriers έχει καταγράψει εκρηκτική άνοδο από το 2020, με τους ναύλους να πραγματοποιούν ένα ανοδικό ράλι διάρκειας πολλών μηνών.
Βάσει πρόσφατης ανάρτησης της Clarksons στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ράλι αυτό κορυφώθηκε το 2023, ενώ το 2024 τα δεδομένα έχουν αρχίσει να μεταβάλλονται. Πιο συγκεκριμένα, οι ναύλοι των car carriers μεταφορικής ικανότητας 6.500 CEUs σε συμβόλαια διάρκειας ενός έτους αυξήθηκαν από κάτω από $10.000 ημερησίως σε άνω των $110.000 ημερησίως μεταξύ των αρχών του 2020 και του τέλους του 2023.
Πλέον, η ναυλαγορά διαγράφει ρότα πτώσης, με τους ναύλους να βρίσκονται κάτω από τα $100.000/ημέρα. Σαφώς, πρόκειται για ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, όμως το ζήτημα είναι κατά πόσο η πτωτική πορεία θα συνεχιστεί και πόσο θα διαρκέσει.
Την ίδια ώρα, η Clarksons εκτιμά ότι τα car-miles των car carriers θα αυξηθούν λίγο τα έτη 2025 και 2026 (κάτω από 5% κάθε έτος), ενώ η προσφορά των car carriers σε όρους CEUs θα αυξηθεί κατά περισσότερο από 10% το 2025 και περίπου 7,5% το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ