
Η ναυτιλία LNG εισέρχεται σε νέα εποχή, όπου η τεχνολογία και η καινοτομία βρίσκονται στο επίκεντρο της προόδου. Ο νέος σχεδιασμός πλοίου LNG μεταφορικής ικανότητας 200.000 κ.μ. της GTT αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία, με τον Lloyd’s Register (LR) να χορηγεί Έγκριση επί της Αρχής (AiP) γι’ αυτή την ιδέα.
Το πλοίο ενσωματώνει δύο κύρια στοιχεία, που το διαφοροποιούν από τα παραδοσιακά πλοία LNG: τον σχεδιασμό με τρεις δεξαμενές αντί για τέσσερις και τη λειτουργία με χαμηλότερες ταχύτητες (slow-steaming). Η επιλογή αυτή όχι μόνο βελτιώνει την αποδοτικότητα του πλοίου, αλλά προσφέρει και σημαντικά οφέλη τόσο σε περιβαλλοντικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Το νέο πλοίο επιτυγχάνει μείωση έως και 27% στην ένταση εκπομπών ανά ταξίδι, συμβάλλοντας ενεργά στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η βιομηχανία. Παράλληλα, η μείωση του κόστους μεταφοράς ανά μονάδα (UFC) φτάνει έως και το 5,5% μέχρι το 2025 και μπορεί να αγγίξει το 14% μέχρι το 2050, ακολουθώντας τα ρυθμιστικά πλαίσια όπως το EU ETS και το FuelEU.
Ο LR πραγματοποίησε ενδελεχή τεχνική αξιολόγηση του σχεδιασμού των δεξαμενών και διασφάλισε τη συμμόρφωση με τα αυστηρά πρότυπα κλάσης και τις απαιτήσεις του Κώδικα IGC. Το νέο σχέδιο εξετάστηκε υπό συνθήκες αυξημένων φορτίων από κυματισμούς και αξιολογήθηκε σε διάφορα συστήματα συγκράτησης της GTT, όπως το Mark III Flex, το Mark III Flex+, το NO96 Super+ και το GTT Next1. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ότι το σχέδιο ανταποκρίνεται πλήρως στα υψηλά κριτήρια ασφάλειας και απόδοσης, παρέχοντας αξιοπιστία και ανθεκτικότητα στη λειτουργία του πλοίου.
Ο Πάνος Μήτρου, Διευθυντής του Τομέα Φυσικού Αερίου του LR, αναφέρθηκε στη σημασία της καινοτομίας αυτής, δηλώνοντας: «Αυτός ο νέος σχεδιασμός αποδεικνύει ότι, αμφισβητώντας τη συμβατική σκέψη, μπορούμε να μειώσουμε την ένταση των εκπομπών χωρίς να θυσιάσουμε τη μεταφορική ικανότητα. Όπως η βιομηχανία εξελίχθηκε από την ατμοκίνηση στην ηλεκτρική πρόωση τετράχρονων και στη συνέχεια στις δίχρονες μηχανές, αυτή η ιδέα μπορεί να αποτελέσει το επόμενο τεχνολογικό άλμα για τα πλοία LNG».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Προβλήματα με το «καλημέρα» αντιμετωπίζει η κοινοπραξία LNG Canada, η οποία πρόσφατα εκκίνησε την εμπορική λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού LNG στο Kitimat. Σύμφωνα…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ