
Η ναυτιλία LNG εισέρχεται σε νέα εποχή, όπου η τεχνολογία και η καινοτομία βρίσκονται στο επίκεντρο της προόδου. Ο νέος σχεδιασμός πλοίου LNG μεταφορικής ικανότητας 200.000 κ.μ. της GTT αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία, με τον Lloyd’s Register (LR) να χορηγεί Έγκριση επί της Αρχής (AiP) γι’ αυτή την ιδέα.
Το πλοίο ενσωματώνει δύο κύρια στοιχεία, που το διαφοροποιούν από τα παραδοσιακά πλοία LNG: τον σχεδιασμό με τρεις δεξαμενές αντί για τέσσερις και τη λειτουργία με χαμηλότερες ταχύτητες (slow-steaming). Η επιλογή αυτή όχι μόνο βελτιώνει την αποδοτικότητα του πλοίου, αλλά προσφέρει και σημαντικά οφέλη τόσο σε περιβαλλοντικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Το νέο πλοίο επιτυγχάνει μείωση έως και 27% στην ένταση εκπομπών ανά ταξίδι, συμβάλλοντας ενεργά στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η βιομηχανία. Παράλληλα, η μείωση του κόστους μεταφοράς ανά μονάδα (UFC) φτάνει έως και το 5,5% μέχρι το 2025 και μπορεί να αγγίξει το 14% μέχρι το 2050, ακολουθώντας τα ρυθμιστικά πλαίσια όπως το EU ETS και το FuelEU.
Ο LR πραγματοποίησε ενδελεχή τεχνική αξιολόγηση του σχεδιασμού των δεξαμενών και διασφάλισε τη συμμόρφωση με τα αυστηρά πρότυπα κλάσης και τις απαιτήσεις του Κώδικα IGC. Το νέο σχέδιο εξετάστηκε υπό συνθήκες αυξημένων φορτίων από κυματισμούς και αξιολογήθηκε σε διάφορα συστήματα συγκράτησης της GTT, όπως το Mark III Flex, το Mark III Flex+, το NO96 Super+ και το GTT Next1. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ότι το σχέδιο ανταποκρίνεται πλήρως στα υψηλά κριτήρια ασφάλειας και απόδοσης, παρέχοντας αξιοπιστία και ανθεκτικότητα στη λειτουργία του πλοίου.
Ο Πάνος Μήτρου, Διευθυντής του Τομέα Φυσικού Αερίου του LR, αναφέρθηκε στη σημασία της καινοτομίας αυτής, δηλώνοντας: «Αυτός ο νέος σχεδιασμός αποδεικνύει ότι, αμφισβητώντας τη συμβατική σκέψη, μπορούμε να μειώσουμε την ένταση των εκπομπών χωρίς να θυσιάσουμε τη μεταφορική ικανότητα. Όπως η βιομηχανία εξελίχθηκε από την ατμοκίνηση στην ηλεκτρική πρόωση τετράχρονων και στη συνέχεια στις δίχρονες μηχανές, αυτή η ιδέα μπορεί να αποτελέσει το επόμενο τεχνολογικό άλμα για τα πλοία LNG».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ