
Η ναυτιλία LNG εισέρχεται σε νέα εποχή, όπου η τεχνολογία και η καινοτομία βρίσκονται στο επίκεντρο της προόδου. Ο νέος σχεδιασμός πλοίου LNG μεταφορικής ικανότητας 200.000 κ.μ. της GTT αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία, με τον Lloyd’s Register (LR) να χορηγεί Έγκριση επί της Αρχής (AiP) γι’ αυτή την ιδέα.
Το πλοίο ενσωματώνει δύο κύρια στοιχεία, που το διαφοροποιούν από τα παραδοσιακά πλοία LNG: τον σχεδιασμό με τρεις δεξαμενές αντί για τέσσερις και τη λειτουργία με χαμηλότερες ταχύτητες (slow-steaming). Η επιλογή αυτή όχι μόνο βελτιώνει την αποδοτικότητα του πλοίου, αλλά προσφέρει και σημαντικά οφέλη τόσο σε περιβαλλοντικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Το νέο πλοίο επιτυγχάνει μείωση έως και 27% στην ένταση εκπομπών ανά ταξίδι, συμβάλλοντας ενεργά στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η βιομηχανία. Παράλληλα, η μείωση του κόστους μεταφοράς ανά μονάδα (UFC) φτάνει έως και το 5,5% μέχρι το 2025 και μπορεί να αγγίξει το 14% μέχρι το 2050, ακολουθώντας τα ρυθμιστικά πλαίσια όπως το EU ETS και το FuelEU.
Ο LR πραγματοποίησε ενδελεχή τεχνική αξιολόγηση του σχεδιασμού των δεξαμενών και διασφάλισε τη συμμόρφωση με τα αυστηρά πρότυπα κλάσης και τις απαιτήσεις του Κώδικα IGC. Το νέο σχέδιο εξετάστηκε υπό συνθήκες αυξημένων φορτίων από κυματισμούς και αξιολογήθηκε σε διάφορα συστήματα συγκράτησης της GTT, όπως το Mark III Flex, το Mark III Flex+, το NO96 Super+ και το GTT Next1. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ότι το σχέδιο ανταποκρίνεται πλήρως στα υψηλά κριτήρια ασφάλειας και απόδοσης, παρέχοντας αξιοπιστία και ανθεκτικότητα στη λειτουργία του πλοίου.
Ο Πάνος Μήτρου, Διευθυντής του Τομέα Φυσικού Αερίου του LR, αναφέρθηκε στη σημασία της καινοτομίας αυτής, δηλώνοντας: «Αυτός ο νέος σχεδιασμός αποδεικνύει ότι, αμφισβητώντας τη συμβατική σκέψη, μπορούμε να μειώσουμε την ένταση των εκπομπών χωρίς να θυσιάσουμε τη μεταφορική ικανότητα. Όπως η βιομηχανία εξελίχθηκε από την ατμοκίνηση στην ηλεκτρική πρόωση τετράχρονων και στη συνέχεια στις δίχρονες μηχανές, αυτή η ιδέα μπορεί να αποτελέσει το επόμενο τεχνολογικό άλμα για τα πλοία LNG».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ