
Η ναυτιλία LNG εισέρχεται σε νέα εποχή, όπου η τεχνολογία και η καινοτομία βρίσκονται στο επίκεντρο της προόδου. Ο νέος σχεδιασμός πλοίου LNG μεταφορικής ικανότητας 200.000 κ.μ. της GTT αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία, με τον Lloyd’s Register (LR) να χορηγεί Έγκριση επί της Αρχής (AiP) γι’ αυτή την ιδέα.
Το πλοίο ενσωματώνει δύο κύρια στοιχεία, που το διαφοροποιούν από τα παραδοσιακά πλοία LNG: τον σχεδιασμό με τρεις δεξαμενές αντί για τέσσερις και τη λειτουργία με χαμηλότερες ταχύτητες (slow-steaming). Η επιλογή αυτή όχι μόνο βελτιώνει την αποδοτικότητα του πλοίου, αλλά προσφέρει και σημαντικά οφέλη τόσο σε περιβαλλοντικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Το νέο πλοίο επιτυγχάνει μείωση έως και 27% στην ένταση εκπομπών ανά ταξίδι, συμβάλλοντας ενεργά στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η βιομηχανία. Παράλληλα, η μείωση του κόστους μεταφοράς ανά μονάδα (UFC) φτάνει έως και το 5,5% μέχρι το 2025 και μπορεί να αγγίξει το 14% μέχρι το 2050, ακολουθώντας τα ρυθμιστικά πλαίσια όπως το EU ETS και το FuelEU.
Ο LR πραγματοποίησε ενδελεχή τεχνική αξιολόγηση του σχεδιασμού των δεξαμενών και διασφάλισε τη συμμόρφωση με τα αυστηρά πρότυπα κλάσης και τις απαιτήσεις του Κώδικα IGC. Το νέο σχέδιο εξετάστηκε υπό συνθήκες αυξημένων φορτίων από κυματισμούς και αξιολογήθηκε σε διάφορα συστήματα συγκράτησης της GTT, όπως το Mark III Flex, το Mark III Flex+, το NO96 Super+ και το GTT Next1. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν ότι το σχέδιο ανταποκρίνεται πλήρως στα υψηλά κριτήρια ασφάλειας και απόδοσης, παρέχοντας αξιοπιστία και ανθεκτικότητα στη λειτουργία του πλοίου.
Ο Πάνος Μήτρου, Διευθυντής του Τομέα Φυσικού Αερίου του LR, αναφέρθηκε στη σημασία της καινοτομίας αυτής, δηλώνοντας: «Αυτός ο νέος σχεδιασμός αποδεικνύει ότι, αμφισβητώντας τη συμβατική σκέψη, μπορούμε να μειώσουμε την ένταση των εκπομπών χωρίς να θυσιάσουμε τη μεταφορική ικανότητα. Όπως η βιομηχανία εξελίχθηκε από την ατμοκίνηση στην ηλεκτρική πρόωση τετράχρονων και στη συνέχεια στις δίχρονες μηχανές, αυτή η ιδέα μπορεί να αποτελέσει το επόμενο τεχνολογικό άλμα για τα πλοία LNG».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ