
Τα συνθετικά καύσιμα, γνωστά και ως eFuels, παράγονται μέσω μιας καινοτόμου διαδικασίας που βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, νερό και διοξείδιο του άνθρακα (CO₂). Καθώς η ζήτηση για καύσιμα χαμηλού άνθρακα αυξάνεται ραγδαία, η ανάπτυξη υποδομών παραγωγής eFuel καθίσταται πιο αναγκαία από ποτέ. Σε αυτό το πλαίσιο, η Liquid Wind προχώρησε σε συνεργασία με τη SAMSUNG Engineering & Architecture (E&A), με στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης και της κατασκευής εγκαταστάσεων παραγωγής eFuel σε περιοχές εκτός Ευρώπης, όπως η Ασία, η Αφρική και η Μέση Ανατολή.
Η συνεργασία συνδυάζει την εξειδίκευση της Liquid Wind στις τεχνολογίες παραγωγής eFuel με την εμπειρία της SAMSUNG E&A στη μηχανική (EPC), στις βιομηχανικές κατασκευές και στις συναρμολογούμενες (modular) εγκαταστάσεις. Αυτή η στρατηγική συμμαχία επικεντρώνεται στη δημιουργία τεχνολογικά προηγμένων εγκαταστάσεων, οι οποίες θα μειώνουν το κόστος παραγωγής, θα επιταχύνουν την υλοποίηση των έργων και θα προάγουν τη βιωσιμότητα.
Η διαδικασία παραγωγής των eFuels ξεκινά με τη χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας για την ηλεκτρόλυση του νερού, κατά την οποία παράγεται υδρογόνο. Το υδρογόνο στη συνέχεια συνδυάζεται με CO₂, που μπορεί να συλλεχθεί είτε από τη βιομηχανική δραστηριότητα είτε από την ατμόσφαιρα, για τη σύνθεση μεθανόλης (eMethanol). Η μέθοδος αυτή προσφέρει μια καθαρή, βιώσιμη εναλλακτική στα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα, ενώ παράλληλα αξιοποιεί το CO₂, υποστηρίζοντας τη λογική της κυκλικής οικονομίας.
Η υιοθέτηση συναρμολογούμενων κατασκευών από τη SAMSUNG E&A επιτρέπει την ταχύτερη υλοποίηση των έργων, μειώνει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της κατασκευής και το συνολικό κόστος. Αυτή η τεχνολογική προσέγγιση διευκολύνει την παγκόσμια εξάπλωση των εγκαταστάσεων παραγωγής eFuels, φέρνοντας τη βιώσιμη ενέργεια πιο κοντά στην πραγματικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Επιπλέον $75 εκατ. άντλησε η Contships Logistics Corp., συμφερόντων του κ. Νικόλα Πατέρα με την έκδοση συμπληρωματικού ομολόγου επί του υφιστάμενου συνδεδεμένου με δείκτες…
H Αδελφότης Υδραίων Αθηνών (www.aya.com.gr) διοργανώνει κάθε Σεπτέμβριο με μεγάλη επιτυχία, στο ιστορικό νησί της Ύδρας, το «Ναυτιλιακό Συνέδριο Ύδρας». Αυτή την χρονιά το…
The Panama Maritime Authority (PMA), through the Directorate General of Merchant Marine (DGMM), held a roundtable with the International Association of Recognized Organizations (IARO)…
Στην Αφρική «απλώνει δίχτυα» ο ενεργειακός κολοσσός QatarEnergy, ο οποίος «καλοβλέπει» τους υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Δημοκρατίας του Κονγκό. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Νέα έρευνα του ITF αποκάλυψε συστημικούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια σε ολόκληρο τον παγκόσμιο σιδηροδρομικό τομέα, με την υποστελέχωση και τις…
Το πιστοποιητικό κλάσης από τον ABS στο «Saildrone Surveyor» σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στην εξέλιξη των μη επανδρωμένων θαλάσσιων τεχνολογιών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο…
Η Höegh Autoliners προχώρησε σε μια παραγγελία για τους πρώτους κινητήρες καύσης αμμωνίας που θα τοποθετηθούν σε πλοία τύπου Aurora-class Pure Car/Truck Carriers (PCTCs).…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ