
Τα συνθετικά καύσιμα, γνωστά και ως eFuels, παράγονται μέσω μιας καινοτόμου διαδικασίας που βασίζεται σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, νερό και διοξείδιο του άνθρακα (CO₂). Καθώς η ζήτηση για καύσιμα χαμηλού άνθρακα αυξάνεται ραγδαία, η ανάπτυξη υποδομών παραγωγής eFuel καθίσταται πιο αναγκαία από ποτέ. Σε αυτό το πλαίσιο, η Liquid Wind προχώρησε σε συνεργασία με τη SAMSUNG Engineering & Architecture (E&A), με στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης και της κατασκευής εγκαταστάσεων παραγωγής eFuel σε περιοχές εκτός Ευρώπης, όπως η Ασία, η Αφρική και η Μέση Ανατολή.
Η συνεργασία συνδυάζει την εξειδίκευση της Liquid Wind στις τεχνολογίες παραγωγής eFuel με την εμπειρία της SAMSUNG E&A στη μηχανική (EPC), στις βιομηχανικές κατασκευές και στις συναρμολογούμενες (modular) εγκαταστάσεις. Αυτή η στρατηγική συμμαχία επικεντρώνεται στη δημιουργία τεχνολογικά προηγμένων εγκαταστάσεων, οι οποίες θα μειώνουν το κόστος παραγωγής, θα επιταχύνουν την υλοποίηση των έργων και θα προάγουν τη βιωσιμότητα.
Η διαδικασία παραγωγής των eFuels ξεκινά με τη χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας για την ηλεκτρόλυση του νερού, κατά την οποία παράγεται υδρογόνο. Το υδρογόνο στη συνέχεια συνδυάζεται με CO₂, που μπορεί να συλλεχθεί είτε από τη βιομηχανική δραστηριότητα είτε από την ατμόσφαιρα, για τη σύνθεση μεθανόλης (eMethanol). Η μέθοδος αυτή προσφέρει μια καθαρή, βιώσιμη εναλλακτική στα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα, ενώ παράλληλα αξιοποιεί το CO₂, υποστηρίζοντας τη λογική της κυκλικής οικονομίας.
Η υιοθέτηση συναρμολογούμενων κατασκευών από τη SAMSUNG E&A επιτρέπει την ταχύτερη υλοποίηση των έργων, μειώνει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της κατασκευής και το συνολικό κόστος. Αυτή η τεχνολογική προσέγγιση διευκολύνει την παγκόσμια εξάπλωση των εγκαταστάσεων παραγωγής eFuels, φέρνοντας τη βιώσιμη ενέργεια πιο κοντά στην πραγματικότητα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ