
Έτος-σταθμό για τις παραγγελίες containerships έχει αποτελέσει το 2024, με ναυλομεσιτικές πηγές να κάνουν λόγο για σχεδόν 350 παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Ειδικότερα, βάσει της Braemar, από τις αρχές του τρέχοντος έτους έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 346 containerships, παρά το γεγονός ότι το orderbook ήταν ήδη αρκετά «φορτωμένο» και η ναυλαγορά αντιμετώπισε ορισμένες προκλήσεις. Αναλυτές έχουν πολλάκις υπογραμμίσει ότι απλώς ο αριθμός παραγγελιών δεν παρουσιάζει την πλήρη εικόνα, δεδομένου ότι, αναλόγως της μεταφορικής ικανότητας, ο αντίκτυπος μεταβάλλεται.
Βάσει της Braemar, τα neo-Panamax βρέθηκαν στο επίκεντρο των παραγγελιών, καθώς περίπου το ένα τρίτο των φετινών παραγγελιών αφορά πλοία μεταφορικής ικανότητας 14.000 έως 17.999 TEUs. Σημαντικός ήταν και ο αριθμός παραγγελιών για feeders έως και 2.000 TEUs, με 58 τέτοια πλοία να προστίθενται στο orderbook.
Καθώς το orderbook αυξάνεται και οι παραδόσεις containerships τρέχουν με δυναμικούς ρυθμούς, η Braemar κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για μελλοντικές ανισορροπίες μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Πιο συγκεκριμένα, η ψαλίδα αναμένεται να διαμορφωθεί στο 7-8% το επόμενο έτος, εφόσον η αποφυγή της Ερυθράς Θάλασσας συνεχιστεί.
Το 2027 αναμένεται να παραδοθούν containerships 2,7 εκατ. TEUs, με την ανάπτυξη του στόλου να τρέχει στο 7% έως 7,5%. Τότε η ψαλίδα προσφοράς-ζήτησης δύναται να σκαρφαλώσει έως και 25%, εφόσον η ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα έχει επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ