
Η Ιαπωνία κάνει αποφασιστικά βήματα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης ενός καινοτόμου υποθαλάσσιου δικτύου μεταφοράς συνεχούς ρεύματος (DC), ενισχύοντας την ενεργειακή της υποδομή για τη μετάβαση σε μια κοινωνία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η NYK, σε συνεργασία με κορυφαίους τεχνολογικούς εταίρους, παρουσιάζει πρωτοποριακές λύσεις στον τομέα της πόντισης καλωδίων, που θα υποστηρίξουν τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφοράς ενέργειας υψηλής απόδοσης.
Το κλειδί για τη νέα αυτή υποδομή είναι ο σχεδιασμός εξειδικευμένων πλοίων πόντισης καλωδίων. Η NYK, σε συνεργασία με τη Sumitomo Electric και τη Furukawa Electric, έχει αναπτύξει την απαραίτητη τεχνολογία για τη δημιουργία πλοίων που θα μπορούν να ποντίζουν υποθαλάσσια καλώδια μεγάλων αποστάσεων με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα. Ο σχεδιασμός αυτός έχει ήδη λάβει Έγκριση επί της Αρχής (Approval in Principle ‒ AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK, επιβεβαιώνοντας την τεχνολογική του καταλληλότητα.
Τα δίκτυα μεταφοράς συνεχούς ρεύματος θεωρούνται ιδανικά για την αποτελεσματική μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας σε μεγάλες αποστάσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν η παραγωγή ενέργειας, όπως από αιολικά πάρκα στη Χοκάιντο, βρίσκεται μακριά από τα κέντρα κατανάλωσης. Η χρήση αυτής της τεχνολογίας μειώνει τις ενεργειακές απώλειες, ενώ παράλληλα επιτρέπει τη διασύνδεση απομακρυσμένων περιοχών με το εθνικό δίκτυο.
Η NYK αποτελεί μέρος μιας τετραμερούς κοινοπραξίας με τη συμμετοχή των Sumitomo Electric Industries, Furukawa Electric και Mitsui O.S.K. Lines. Η κοινοπραξία αυτή εργάζεται υπό την αιγίδα του προγράμματος «RIGHT Project», που χρηματοδοτείται από τον Οργανισμό Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογικής Ανάπτυξης της Ιαπωνίας (NEDO).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκρηκτική άνοδο κατέγραψαν οι τιμές των μετοχών στη σημερινή συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με την αγορά να διασπά ανοδικά το ορόσημο των 2.000 μονάδων, κλείνοντας…
«Η κυβέρνηση θα προχωρήσει ένα σχέδιο 300 εκατομμυρίων ευρώ με πρόσθετους πόρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος…
Περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι στα εργοστάσια παραγωγής μαχητικών αεροσκαφών της Boeing απεργούν από σήμερα Δευτέρα 4 Αυγούστου, σε ένα νέο πλήγμα για τον αμερικανικό…
Οι μικροί αρθρωτοί πυρηνικοί αντιδραστήρες (SMR) κερδίζουν έδαφος διεθνώς λόγω των πολλών πλεονεκτημάτων τους, με σημαντικότερο την υψηλή ασφάλεια που προσφέρουν ως μέσα παραγωγής…
Ένα καινοτόμο σύστημα δέσμευσης άνθρακα υιοθετεί η Scorpio Tankers με την υποστήριξη της Carbon Ridge στο δεξαμενόπλοιο «STI Spiga» (110.000 dwt, κατασκευής 2015). Η…
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομων υποβρύχιων οχημάτων (AUVs) και προηγμένων τηλεχειριζόμενων συστημάτων σημειώνει ένα σημαντικό ορόσημο με την υπογραφή Συμφωνίας Παροχής Υπηρεσιών (MSA) μεταξύ…
Προβλήματα με το «καλημέρα» αντιμετωπίζει η κοινοπραξία LNG Canada, η οποία πρόσφατα εκκίνησε την εμπορική λειτουργία του νέου τερματικού σταθμού LNG στο Kitimat. Σύμφωνα…
Εν μέσω πιέσεων υπερπροσφοράς στις ασιατικές αγορές, οι εξαγωγές αεροπορικών καυσίμων (jet fuel) από χώρες-«κλειδιά» της Ασίας προς την Ευρώπη αναμένεται να σημειώσουν ρεκόρ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ