
Η Ιαπωνία κάνει αποφασιστικά βήματα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης ενός καινοτόμου υποθαλάσσιου δικτύου μεταφοράς συνεχούς ρεύματος (DC), ενισχύοντας την ενεργειακή της υποδομή για τη μετάβαση σε μια κοινωνία χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η NYK, σε συνεργασία με κορυφαίους τεχνολογικούς εταίρους, παρουσιάζει πρωτοποριακές λύσεις στον τομέα της πόντισης καλωδίων, που θα υποστηρίξουν τη δημιουργία ενός δικτύου μεταφοράς ενέργειας υψηλής απόδοσης.
Το κλειδί για τη νέα αυτή υποδομή είναι ο σχεδιασμός εξειδικευμένων πλοίων πόντισης καλωδίων. Η NYK, σε συνεργασία με τη Sumitomo Electric και τη Furukawa Electric, έχει αναπτύξει την απαραίτητη τεχνολογία για τη δημιουργία πλοίων που θα μπορούν να ποντίζουν υποθαλάσσια καλώδια μεγάλων αποστάσεων με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα. Ο σχεδιασμός αυτός έχει ήδη λάβει Έγκριση επί της Αρχής (Approval in Principle ‒ AiP) από τον νηογνώμονα ClassNK, επιβεβαιώνοντας την τεχνολογική του καταλληλότητα.
Τα δίκτυα μεταφοράς συνεχούς ρεύματος θεωρούνται ιδανικά για την αποτελεσματική μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων ηλεκτρικής ενέργειας σε μεγάλες αποστάσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν η παραγωγή ενέργειας, όπως από αιολικά πάρκα στη Χοκάιντο, βρίσκεται μακριά από τα κέντρα κατανάλωσης. Η χρήση αυτής της τεχνολογίας μειώνει τις ενεργειακές απώλειες, ενώ παράλληλα επιτρέπει τη διασύνδεση απομακρυσμένων περιοχών με το εθνικό δίκτυο.
Η NYK αποτελεί μέρος μιας τετραμερούς κοινοπραξίας με τη συμμετοχή των Sumitomo Electric Industries, Furukawa Electric και Mitsui O.S.K. Lines. Η κοινοπραξία αυτή εργάζεται υπό την αιγίδα του προγράμματος «RIGHT Project», που χρηματοδοτείται από τον Οργανισμό Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογικής Ανάπτυξης της Ιαπωνίας (NEDO).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ