
Οι παραγγελίες πλοίων έχουν εκτοξευτεί τα τελευταία έτη, με το orderbook να αυξάνεται κατά 41% από το 2021 στο 2024, από τα 3.591 πλοία στα 5.049. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ζήτησης έχει μεταφραστεί σε άνοδο του orderbook των κινεζικών ναυπηγείων, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, τα οποία προχώρησαν σε ταχεία ενίσχυση των ναυπηγικών υποδομών τους αλλά και στην επανέναρξη λειτουργίας ναυπηγείων που είχαν παύσει τη δραστηριότητά τους.
Η πορεία των κινεζικών ναυπηγείων στην κορυφή ήταν σταδιακή, όμως συνάμα μη περιορίσιμη. Από ένα ποσοστό μικρότερο του 10% το 2000, σήμερα τα κινεζικά ναυπηγεία αντιστοιχούν στο 65% του orderbook. Την ίδια ώρα, το αθροιστικό ποσοστό των νοτιοκορεατικών και ιαπωνικών ναυπηγείων μειώθηκε από 78% σε 31% την ίδια περίοδο.
Από τις παραγγελίες το 2024, βάσει της Intermodal, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει το 89% των containerships, το 81% των bulk carriers και το 74% των δεξαμενόπλοιων. Η τάση αυτή δεν αναμένεται να μεταβληθεί τα επόμενα έτη, με την Κίνα να παραμένει ηγέτιδα στις ναυπηγήσεις πλοίων.
Άλλωστε, αναφέρει η Intermodal, τα κινεζικά ναυπηγεία απολαμβάνουν σημαντική κρατική στήριξη, χαμηλότερο εργατικό κόστος έναντι των νοτιοκορεατικών και των ιαπωνικών ναυπηγείων, αλλά και ένα πλήθος εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας των ναυπηγήσεων, γεγονός που ενισχύει τις συνέργειες με εγχώριες εταιρείες και την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα των αλυσίδων εφοδιασμού ναυτιλιακού εξοπλισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ