
Οι παραγγελίες πλοίων έχουν εκτοξευτεί τα τελευταία έτη, με το orderbook να αυξάνεται κατά 41% από το 2021 στο 2024, από τα 3.591 πλοία στα 5.049. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ζήτησης έχει μεταφραστεί σε άνοδο του orderbook των κινεζικών ναυπηγείων, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, τα οποία προχώρησαν σε ταχεία ενίσχυση των ναυπηγικών υποδομών τους αλλά και στην επανέναρξη λειτουργίας ναυπηγείων που είχαν παύσει τη δραστηριότητά τους.
Η πορεία των κινεζικών ναυπηγείων στην κορυφή ήταν σταδιακή, όμως συνάμα μη περιορίσιμη. Από ένα ποσοστό μικρότερο του 10% το 2000, σήμερα τα κινεζικά ναυπηγεία αντιστοιχούν στο 65% του orderbook. Την ίδια ώρα, το αθροιστικό ποσοστό των νοτιοκορεατικών και ιαπωνικών ναυπηγείων μειώθηκε από 78% σε 31% την ίδια περίοδο.
Από τις παραγγελίες το 2024, βάσει της Intermodal, τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν εξασφαλίσει το 89% των containerships, το 81% των bulk carriers και το 74% των δεξαμενόπλοιων. Η τάση αυτή δεν αναμένεται να μεταβληθεί τα επόμενα έτη, με την Κίνα να παραμένει ηγέτιδα στις ναυπηγήσεις πλοίων.
Άλλωστε, αναφέρει η Intermodal, τα κινεζικά ναυπηγεία απολαμβάνουν σημαντική κρατική στήριξη, χαμηλότερο εργατικό κόστος έναντι των νοτιοκορεατικών και των ιαπωνικών ναυπηγείων, αλλά και ένα πλήθος εταιρειών που δραστηριοποιούνται σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας των ναυπηγήσεων, γεγονός που ενισχύει τις συνέργειες με εγχώριες εταιρείες και την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα των αλυσίδων εφοδιασμού ναυτιλιακού εξοπλισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ