
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης containerships το γ΄ τρίμηνο εν μέσω αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
Ενδεικτικά της ισχυρής ζήτησης είναι τα δεδομένα για τον λιμένα του Λος Άντζελες για τον περασμένο Οκτώβριο. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον αμερικανικό λιμένα ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 900.000 TEUs, αγγίζοντας τα 905.026 TEUs και συνιστώντας αύξηση 25% συγκριτικά με πέρυσι. Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς αναμένουν ότι η αυξητική τάση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ θα συνεχιστεί, καθώς οι εταιρείες λιανικής προετοιμάζονται πυρετωδώς για τα Χριστούγεννα, την ίδια ώρα που ένα νέο κύμα απεργιών διαφαίνεται στον ορίζοντα. Στα παραπάνω θα πρέπει κανείς να συνυπολογίσει και τους δασμούς που έχει εξαγγείλει ο Τραμπ και ουσιαστικά ενδέχεται να αυξήσουν το κόστος μεταφοράς από το επόμενο έτος.
Εν μέσω των προαναφερθεισών συνθηκών, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το γ΄ τρίμηνο τα κέρδη των liner εταιρειών άγγιξαν τα $26,8 δισ., αριθμός αυξημένος κατά 168% σε σχέση με το β΄ τρίμηνο. Σύμφωνα με τα δεδομένα του αναλυτή John McCown, τα κέρδη αυτά ήταν αυξημένα κατά 856% ή $24 δισ. σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Πάντως, η δραστική αυτή άνοδος ακολουθεί μια περίοδο πτώσης των κερδών που διήρκεσε για έξι συνεχόμενα τρίμηνα μετά την κορύφωσή τους στα $63,1 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2022.
Ένα ενδιαφέρον σημείο που υπογραμμίζει ο McCown είναι ότι οι αποκλίσεις των οικονομικών επιδόσεων μεταξύ των μεταφορέων διευρύνονται. Ενώ και οι έντεκα μεγαλύτερες εταιρείες ανέφεραν υψηλότερα τριμηνιαία κέρδη σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οκτώ παρουσίασαν πτώση κατά τη σύγκριση των τελευταίων δώδεκα μηνών με την προηγούμενη περίοδο. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες, με την ευρύτερη έκθεση στην αγορά και τη μικρότερη συγκέντρωση σε μεγάλα δρομολόγια Ανατολής-Δύσης, παρουσίασαν τις σημαντικότερες αποκλίσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα χέρια της Δικαιοσύνης είναι η άμεση διερεύνηση ύποπτων υποθέσεων διασύνδεσης μελών ΜΚΟ με διακινητές προσφύγων- μεταναστών στο βόρειο Αιγαίο, επισήμανε ο Υπουργός Ναυτιλίας…
Καθώς η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παραμένει ύψιστη προτεραιότητα με ορίζοντα το 2050, οι πρωτοβουλίες με στόχο την αποανθρακοποίηση των αλυσίδων εφοδιασμού εντείνονται. Ειδικότερα,…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ αξίωσε το Σάββατο 26 Απριλίου να επιτρέπεται στα αμερικανικά πλοία – στρατιωτικά και εμπορικά – η δωρεάν διέλευση…
Πρωτοπόροι παραμένουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, με τον τομέα νέων τεχνολογιών και προηγμένων πλοίων να μην αποτελεί εξαίρεση. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει περαιτέρω τη στρατηγική θέση του ως κέντρου διαμετακόμισης αυτοκινήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, με την πρώτη προσέγγιση του MV COSCO…
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 28 Απριλίου – 18.20 Οι πυροσβέστες συνεχίζουν σήμερα τις προσπάθειες πλήρους κατάσβεσης της τεράστιας πυρκαγιάς που μαίνεται από το Σάββατο στο…
Βασικός πυλώνας της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης παραμένουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις, με τις 500 μεγαλύτερες να παράγουν έσοδα 8,8 τρισ. δολ., σημειώνοντας αύξηση 10% σε…
Το Hinnøy, το νέο ferry μηδενικών εκπομπών που ναυπηγήθηκε από την Cemre Shipyard για λογαριασμό της Torghatten Nord, αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ