
Ισχυρή ανάπτυξη κατέγραψαν τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών διαχείρισης containerships το γ΄ τρίμηνο εν μέσω αναταραχών στην Ερυθρά Θάλασσα και ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
Ενδεικτικά της ισχυρής ζήτησης είναι τα δεδομένα για τον λιμένα του Λος Άντζελες για τον περασμένο Οκτώβριο. Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον αμερικανικό λιμένα ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 900.000 TEUs, αγγίζοντας τα 905.026 TEUs και συνιστώντας αύξηση 25% συγκριτικά με πέρυσι. Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς αναμένουν ότι η αυξητική τάση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ θα συνεχιστεί, καθώς οι εταιρείες λιανικής προετοιμάζονται πυρετωδώς για τα Χριστούγεννα, την ίδια ώρα που ένα νέο κύμα απεργιών διαφαίνεται στον ορίζοντα. Στα παραπάνω θα πρέπει κανείς να συνυπολογίσει και τους δασμούς που έχει εξαγγείλει ο Τραμπ και ουσιαστικά ενδέχεται να αυξήσουν το κόστος μεταφοράς από το επόμενο έτος.
Εν μέσω των προαναφερθεισών συνθηκών, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το γ΄ τρίμηνο τα κέρδη των liner εταιρειών άγγιξαν τα $26,8 δισ., αριθμός αυξημένος κατά 168% σε σχέση με το β΄ τρίμηνο. Σύμφωνα με τα δεδομένα του αναλυτή John McCown, τα κέρδη αυτά ήταν αυξημένα κατά 856% ή $24 δισ. σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Πάντως, η δραστική αυτή άνοδος ακολουθεί μια περίοδο πτώσης των κερδών που διήρκεσε για έξι συνεχόμενα τρίμηνα μετά την κορύφωσή τους στα $63,1 δισ. το β΄ τρίμηνο του 2022.
Ένα ενδιαφέρον σημείο που υπογραμμίζει ο McCown είναι ότι οι αποκλίσεις των οικονομικών επιδόσεων μεταξύ των μεταφορέων διευρύνονται. Ενώ και οι έντεκα μεγαλύτερες εταιρείες ανέφεραν υψηλότερα τριμηνιαία κέρδη σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οκτώ παρουσίασαν πτώση κατά τη σύγκριση των τελευταίων δώδεκα μηνών με την προηγούμενη περίοδο. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες, με την ευρύτερη έκθεση στην αγορά και τη μικρότερη συγκέντρωση σε μεγάλα δρομολόγια Ανατολής-Δύσης, παρουσίασαν τις σημαντικότερες αποκλίσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν οι συνομιλίες των αντιπροσωπειών της Ουκρανίας και της Ρωσίας στην Κωνσταντινούπολη, σε μια συνάντηση που διήρκησε λίγο περισσότερο από μία ώρα, ανακοίνωσε το…
Στα υγραεριοφόρα εστιάζει ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines στις πρόσφατες παραγγελίες του. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η MOL τοποθέτησε δύο…
Η κατασκευή της πρώτης υποδομής μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα στην περιοχή του λιμανιού της Αμβέρσας βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για…
Κοντά σε μία νέα μείωση των επιτοκίων βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η οποία συνεδριάζει την Πέμπτη (5 Ιουνίου) και είναι πιθανό να…
Εντυπωσιακή ανάπτυξη γνωρίζει η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως έναν από τους πλέον ανθεκτικούς και καινοτόμους τομείς του τουρισμού. Σύμφωνα με…
Ο υποψήφιος της πολωνικής εθνικιστικής αντιπολίτευσης Κάρολ Ναβρότσκι κέρδισε το δεύτερο γύρο των πολωνικών προεδρικών εκλογών με 50,89% των ψήφων, ανακοίνωσε νωρίς σήμερα το…
Ο Τζέιμι Ντάιμον, ο επικεφαλής της αμερικανικής τράπεζας JPMorgan Chase, φωνή που θεωρείται πως έχει επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ, εξέφρασε ανησυχία…
Την απόκτηση υπό κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 88 MW στην περιοχή, Κάρλοβο, της Βουλγαρίας ανακοίνωσε η ΔΕΗ. Το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία, Chint…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ