
Το κόστος παραγγελίας και απόκτησης μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων έχει πάρει την ανιούσα τα τελευταία έτη. Ωστόσο, σε σύγκριση με τον του Νοέμβριο 2023, το κόστος παραγγελίας δεξαμενόπλοιων σήμερα δεν έχει αυξηθεί σημαντικά, ενώ από την άλλη το κόστος απόκτησης πρόσφατα ναυπηγημένων tankers (ή tankers που θα παραδοθούν σύντομα) καλπάζει.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, το κόστος παραγγελίας ενός VLCC ανέρχεται σε $129 εκατ., ενώ ένα έτος πριν ανερχόταν σε $127,5 εκατ. Την ίδια ώρα, το κόστος απόκτησης ενός νεότευκτου VLCC (ή ενός που θα παραδοθεί σύντομα) στη second-hand αγορά αγγίζει τα $149 εκατ., ενώ ένα έτος πριν ήταν $125,8 εκατ.
Συνεπώς, ενώ το κόστος παραγγελίας έχει αυξηθεί κατά περίπου 1%, το κόστος απόκτησης ενός σύγχρονου πρόσφατα ναυπηγημένου VLCC έχει αυξηθεί κατά 18%. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά κατά κύριο λόγο δύο ισχύουσες συνιστώσες: Αφενός τα διαθέσιμα slots στα διεθνή ναυπηγεία είναι περιορισμένα και οι ημερομηνίες παράδοσης νέων παραγγελιών μετατίθενται έως και το 2029 (που άγνωστο παραμένει σε τι επίπεδα θα κυμαίνεται η ναυλαγορά των tankers). Αφετέρου, ένα σύγχρονο νεότευκτο πλοίο που είναι διαθέσιμο προς αγορά αυτή τη στιγμή θα αποφέρει άμεσα κέρδη για μια εταιρεία, εκτίμηση που ενισχύεται από τις φαινομενικά θετικές προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής MB Shipbrokers, το κόστος ναύλωσης ενός eco VLCC στο route TD3C (δηλαδή από τη Μέση Ανατολή στην Κίνα) διαμορφώθηκε στα $32.141/ημέρα την εβδομάδα με πέρας τις 15 Νοεμβρίου. Την ίδια ώρα, οι ναύλοι στα συμβόλαια διάρκειας ενός και τριών ετών ανέρχονται σε $44.000/ημέρα και $45.000/ημέρα αντίστοιχα, για πλοία τα οποία δεν είναι εξοπλισμένα με scrubbers.
Συνεπώς, πράγματι οι εκτιμήσεις για το μέλλον της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, και δη των VLCCs, είναι θετικές, γεγονός που αντανακλάται από τα επίπεδα των ναύλων στα συμβόλαια μεγάλης διάρκειας. Ο παράγοντας αυτός είναι ένας από εκείνους που ωθεί τις αξίες των πρόσφατα ναυπηγημένων πλοίων σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τριπλή ονοματοδοσία πλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Laskaridis Maritime στο κινεζικό ναυπηγείο Hengli Shipbuilding στο Dalian. Τα bulk carriers που εισέρχονται στον στόλο της Laskaridis…
Η FARAD S.A. υπέγραψε μια νέα συμφωνία με τον γαλλικό ναυπηγικό κολοσσό Naval Group Hellas, θυγατρική της Naval Group στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της…
Μία νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ του Los Angeles International Airport (LAX) και της Αθήνας (ATH), εγκαινίασε η Norse Atlantic διευρύνοντας το υπερατλαντικό δίκτυό της.…
Με βραδύ ρυθμό έχει εκκινήσει το 2025 για τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας, καθώς η ζήτηση από την Κίνα και την Ινδία ‒τους…
Θετικές διαφαίνονται οι ενδείξεις για τις εξαγωγές σόγιας της Βραζιλίας προς την Κίνα, καθώς η τελευταία προέβη σε άρση ορισμένων πρότερων μέτρων. Συγκεκριμένα, το…
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα υψηλά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αμερικανικές εξαγωγές…
Με την ενσωμάτωση συστοιχιών μπαταριών υψηλής ισχύος, το νέο φεριμπότ της Scandlines αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα πλοίου μηδενικών εκπομπών. Το πλοίο, σχεδιασμένο εξαρχής για…
Επιβραδύνθηκε σημαντικά ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Απρίλιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2%, από 2,4% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ