
Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις της Λιθουανίας αύξησαν την επιτήρηση των υδάτων της σε απάντηση.
«Κανείς δεν πιστεύει ότι τα καλώδια αυτά κόπηκαν κατά λάθος. Δεν θέλω επίσης να πιστέψω σε εκδοχές ότι πρόκειται για άγκυρες πλοίων που προκάλεσαν κατά λάθος τη ζημιά», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Άμυνας, Μπόρις Πιστόριους, πριν από συνάντηση με συναδέλφους του στην ΕΕ στις Βρυξέλλες.
Δύο καλώδια οπτικών ινών ‒το ένα που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία και το άλλο που συνδέει τη Σουηδία με τη Λιθουανία‒ σταμάτησαν να λειτουργούν μεταξύ Κυριακής και Δευτέρας (17-18/11), φέρνοντας στη μνήμη προηγούμενα περιστατικά ασφαλείας στην πολυσύχναστη πλωτή οδό που πλήττεται από τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
«Πρέπει να δηλώσουμε, χωρίς να γνωρίζουμε συγκεκριμένα από ποιον προέρχεται, ότι πρόκειται για “υβριδική” ενέργεια. Και πρέπει επίσης να υποθέσουμε, χωρίς να το γνωρίζουμε ακόμη, ότι πρόκειται για σαμποτάζ», δήλωσε ο Πιστόριους στους δημοσιογράφους.
Την ίδια ώρα, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα καλώδια ανέφεραν ότι είναι ασαφή τα αίτια της καταστροφής. «Δεν πρόκειται για μερική, αλλά για πλήρη βλάβη», δήλωσε εκπρόσωπος της Arelion, ιδιοκτήτριας και διαχειρίστριας του καλωδίου που συνδέει τη Λιθουανία και τη Σουηδία. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Cinia, ιδιοκτήτρια του καλωδίου που συνδέει τη Φινλανδία με τη Γερμανία, η οποία ανακοίνωσε ότι οποιαδήποτε υπόθεση κρίνεται επισφαλής μέχρι να αρχίσουν οι επισκευές, οι οποίες διαρκούν συνήθως 5-15 ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Παρότι ΗΠΑ και Κίνα φαίνονται να υιοθετούν μεγαλύτερη διαλλακτικότητα στις μεταξύ τους συνομιλίες με επίκεντρο το διμερές τους εμπόριο, ο αντίκτυπος των πρόσφατων εντάσεων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ