
Για πέμπτο συνεχόμενο μήνα η πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας κατέγραψε πτώση. Σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, η συνολική ζήτηση στα ξενοδοχεία μειώθηκε κατά 1,2%. Η αντίστοιχη εικόνα της πληρότητας σε άλλες μεσογειακές πόλεις – ανταγωνιστές της Αθήνας έχει ως εξής: Στη Βαρκελώνη η πληρότητα μειώθηκε κατά 1,4%, στη Μαδρίτη παρέμεινε σταθερή, ενώ στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε 2,5% και 5,5% αντίστοιχα.
Από πλευράς μέσης τιμής δωματίου (ADR), συγκρίνοντας το Σεπτέμβριο του 2024 με το 2023, η Αθήνα σημείωσε αύξηση της τάξης του 8,1%. Στη Ρώμη και την Κωνσταντινούπολη η μέση τιμή μειώθηκε 8,3% και 3,8% αντίστοιχα, ενώ στη Βαρκελώνη και τη Μαδρίτη σημειώθηκε σημαντική αύξηση 19,5% και 18,9% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο 9μηνου η πληρότητα της Αθήνας αυξήθηκε κατά 1,5% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Ταυτόχρονα, η ζήτηση σε Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε κατά 4,7% και 6,6% αντίστοιχα, ενώ στη Ρώμη και τη Βαρκελώνη δεν διαφοροποιήθηκε.
Συγκρίνοντας τις πόλεις της Μεσογείου Ρώμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη, μόνο η Βαρκελώνη σημείωσε υψηλότερα επίπεδα πληρότητας από την Αθήνα. Από πλευράς Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), η Αθήνα παρέμεινε πίσω παρά την αύξηση του ADR κατά 8,9% στο 9μηνο 2024/23.
Την ίδια περίοδο η Μαδρίτη κατέγραψε διψήφια αύξηση της τάξης του 16,3% και παράλληλα η Βαρκελώνη κατέγραψε υψηλότερη αύξηση από αυτή της Αθήνας (+9.5%). Τα επίπεδα του ADR στη Ρώμη σημείωσαν ελαφρά αύξηση, αλλά οι τιμές είναι υψηλές, ενώ στην Κωνσταντινούπολη σημειώθηκε μείωση του ADR.
Σχολιάζοντας τις επιδόσεις των ξενοδοχείων της πόλης τον Σεπτέμβριο και τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ) εξέφρασε ανησυχία για το εάν οι υπάρχουσες υποδομές και υπηρεσίες επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών της Αθήνας.
Τέλος, η ΕΞΑΑ υπογράμμισε τη σημασία των πρόσφατων μελετών που ξεκίνησαν η Περιφέρεια Αττικής και ο Δήμος Αθηναίων για την αξιολόγηση της φέρουσας ικανότητας του προορισμού, τονίζοντας την ανάγκη για συνεχείς βελτιώσεις και προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Πηγή: Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη δημιουργία του «NLS Port-La-Nouvelle», του πρώτου λιμενικού σταθμού διαχείρισης αυτοκινήτων του Ομίλου Neptune, που θα λειτουργήσει στο λιμάνι του Port-La-Nouvelle, στη Νότια Γαλλία…
Σε συναγερμό βρίσκεται ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, ελέω των πρόσφατων περιορισμών στις εξαγωγές σπάνιων μεταλλευμάτων από την Κίνα, η οποία ελέγχει περίπου…
Στην ενίσχυση της ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας εστιάζει η Μαδρίτη, καθώς η ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την παράταση προγράμματος οικονομικής στήριξης για τα εγχώρια ναυπηγεία.…
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οδεύουν οι παγκόσμιες ενεργειακές επενδύσεις το 2025, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις συνεχιζόμενες γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο. Συγκεκριμένα,…
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύτηκαν την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 5 Ιουνίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται…
Η NOV, μέσω του συστήματος APL, ανέλαβε την παράδοση ενός καινοτόμου συστήματος έγχυσης διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) στη θάλασσα, στο πλαίσιο του πρωτοποριακού έργου…
Στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Nor-Shipping 2025 παρουσιάστηκε από την Jotun το HPS 2.0, ένα προηγμένο σύστημα, που βοηθά τα πλοία να κινούνται πιο αποδοτικά,…
Η Λέσχη Επαγγελματιών & Επιστημόνων Πειραιά (ΛΕΕΠ), με την υποστήριξη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛΙΝΤ), διοργανώνει την Πέμπτη 12 Ιουνίου 2025 ημερίδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ