
Η εξέλιξη των κινητήρων που λειτουργούν με πάνω από ένα είδος καυσίμου στη ναυτιλία φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη ζήτηση για καύσιμα χαμηλών ή ακόμα και μηδενικών εκπομπών. Αυτή η τάση ενισχύεται από την πρόσφατη ανακοίνωση της MAN Energy Solutions για την αύξηση των παραγγελιών του κινητήρα που λειτουργεί και με μεθανόλη, του MAN B&W G95ME-LGIM Mk 10.5. Γενικότερα, οι κινητήρες της σειράς ME-LGIM έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (VLCV).
Ο G95ME-LGIM είναι ένας σύγχρονος δίχρονος κινητήρας που μπορεί να λειτουργεί τόσο με μεθανόλη όσο και με συμβατικά καύσιμα. Πρόκειται για έναν κινητήρα με τεχνολογία έγχυσης της μεθανόλης σε υγρή μορφή (Liquid Gas Injection Methanol), του οποίου η λειτουργία βασίζεται στην αρχή του ντίζελ. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον εν λόγω κινητήρα να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο την ενεργειακή απόδοση της μεθανόλης με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση του καυσίμου. Παράλληλα ο σχεδιασμός του ενσωματώνει καινοτομίες για ασφαλή και αποδοτική χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου, με συστήματα που αποτρέπουν κινδύνους διαρροής και ανεξέλεγκτης ανάφλεξης. Επίσης, ο κινητήρας αυτός είναι κατασκευασμένος για να αντέχει τη συνεχή καύση της μεθανόλης, καθώς αυτή είναι πιο διαβρωτική συγκριτικά με το ντίζελ.
Με τη χρήση «πράσινης» μεθανόλης, οι κινητήρες G95ME-LGIM μπορούν να παρέχουν ανθρακικά ουδέτερη πρόωση, μειώνοντας σημαντικά και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Η σχεδίασή τους παραμένει κοινή με τους αντίστοιχους κινητήρες LGIM διαμέτρου 50 εκ., οι οποίοι έχουν ήδη τοποθετηθεί σε περισσότερα από 25 πλοία και βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.
Η πρώτη μετασκευή κινητήρα σε τύπο G95ME-LGIM πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή σε πλοίο στην Κίνα, με το έργο να βρίσκεται στο στάδιο των θαλάσσιων δοκιμών, ενώ περισσότεροι από 210 κινητήρες ME-LGIM έχουν ήδη παραγγελθεί ή βρίσκονται σε λειτουργία σε πλοία παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ