
Η εξέλιξη των κινητήρων που λειτουργούν με πάνω από ένα είδος καυσίμου στη ναυτιλία φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με την αυξανόμενη ζήτηση για καύσιμα χαμηλών ή ακόμα και μηδενικών εκπομπών. Αυτή η τάση ενισχύεται από την πρόσφατη ανακοίνωση της MAN Energy Solutions για την αύξηση των παραγγελιών του κινητήρα που λειτουργεί και με μεθανόλη, του MAN B&W G95ME-LGIM Mk 10.5. Γενικότερα, οι κινητήρες της σειράς ME-LGIM έχουν σχεδιαστεί για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (VLCV).
Ο G95ME-LGIM είναι ένας σύγχρονος δίχρονος κινητήρας που μπορεί να λειτουργεί τόσο με μεθανόλη όσο και με συμβατικά καύσιμα. Πρόκειται για έναν κινητήρα με τεχνολογία έγχυσης της μεθανόλης σε υγρή μορφή (Liquid Gas Injection Methanol), του οποίου η λειτουργία βασίζεται στην αρχή του ντίζελ. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει στον εν λόγω κινητήρα να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο την ενεργειακή απόδοση της μεθανόλης με τη μικρότερη δυνατή κατανάλωση του καυσίμου. Παράλληλα ο σχεδιασμός του ενσωματώνει καινοτομίες για ασφαλή και αποδοτική χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου, με συστήματα που αποτρέπουν κινδύνους διαρροής και ανεξέλεγκτης ανάφλεξης. Επίσης, ο κινητήρας αυτός είναι κατασκευασμένος για να αντέχει τη συνεχή καύση της μεθανόλης, καθώς αυτή είναι πιο διαβρωτική συγκριτικά με το ντίζελ.
Με τη χρήση «πράσινης» μεθανόλης, οι κινητήρες G95ME-LGIM μπορούν να παρέχουν ανθρακικά ουδέτερη πρόωση, μειώνοντας σημαντικά και τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Η σχεδίασή τους παραμένει κοινή με τους αντίστοιχους κινητήρες LGIM διαμέτρου 50 εκ., οι οποίοι έχουν ήδη τοποθετηθεί σε περισσότερα από 25 πλοία και βρίσκονται σε πλήρη λειτουργία.
Η πρώτη μετασκευή κινητήρα σε τύπο G95ME-LGIM πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή σε πλοίο στην Κίνα, με το έργο να βρίσκεται στο στάδιο των θαλάσσιων δοκιμών, ενώ περισσότεροι από 210 κινητήρες ME-LGIM έχουν ήδη παραγγελθεί ή βρίσκονται σε λειτουργία σε πλοία παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη…
Νωχελικά παραμένουν τα δεδομένα για τη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier…
Από τα πλέον επίσημα χείλη επιβεβαιώθηκε η είδηση ότι, τις επόμενες ημέρες, η δραστηριοποίηση της Chevron στη Βενεζουέλα θα ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, ο Υπουργός Εξωτερικών…
Με την παραλαβή του παρθενικού φορτίου τέθηκε επισήμως σε λειτουργία το νέο FSRU της Γερμανίας. Σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, την Παρασκευή 16 Μαΐου…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, υπέγραψε το βράδυ της Παρασκευής 23 Μαΐου τέσσερα διατάγματα τα οποία έχουν ως στόχο την «αναγέννηση» της πυρηνικής…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ