
H διαχρονική σχέση των Ελλήνων με τη ναυτιλία, από την αρχαιότητα έως την παγκόσμια ηγεσία της χώρας σήμερα, συζητήθηκε στο τελευταίο πάνελ του CEO Initiative Forum, που πραγματοποιήθηκε χθες, 7 Νοεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου τόνισε την ανάγκη για ανεξαρτησία του κλάδου και αναφέρθηκε στη βαθιά σύνδεση των Ελλήνων με τη ναυτιλία, λέγοντας ότι “η ναυτιλία είναι συνείδηση μέσα στο DNA του Έλληνα”. Μίλησε για την ιστορία της ναυτιλίας από τους αρχαίους χρόνους, σημειώνοντας ότι “η θάλασσα ενώνει διαφορετικούς λαούς και πολιτισμούς”. Χαρακτηριστικά, παρατήρησε ότι ήδη από την αρχαιότητα, όπως στο Ακρωτήρι της Σαντορίνης και τη Δήλο, οι Έλληνες είχαν μια προοδευτική προσέγγιση στην εμπορική ναυτιλία και τις διεθνείς συναλλαγές.
Σχετικά με την ελληνική ναυτιλία σήμερα, επεσήμανε πως το κράτος δεν πρέπει να παρεμβαίνει στον κλάδο, υπογραμμίζοντας ότι “το κράτος δεν ανακατεύεται καθόλου” και προτείνοντας την ενίσχυση της ναυτικής παιδείας ως την κύρια συνεισφορά του. Σημείωσε επίσης ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες χρειάζονται καλή συνεργασία με τις τράπεζες, ενώ εξέφρασε την επιθυμία για να “γεμίσουμε με νεοφυείς εφοπλιστικές εταιρείες”, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη για καινοτομία και νέες πρωτοβουλίες.
Από την πλευρά της, η Μαρία Ευθυμίου, Ιστορικός, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επεσήμανε τη σημασία της εξειδίκευσης και καινοτομίας στη σύγχρονη ναυτιλία. Τόνισε ότι η ιστορία του Ελληνισμού βασίζεται σε δύο θεμελιώδεις πυλώνες: “τη γλώσσα και τη ναυτιλία“. Όπως είπε, η ναυτιλία υπήρξε το κύριο μέσο για το εμπόριο των Ελλήνων στη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο, και η Ελλάδα σήμερα είναι παγκόσμια ηγέτιδα στη ναυτιλία. Σχολίασε ότι “αν δεν είσαι διεθνής, δεν μπορείς να κάνεις εμπόριο”, υπογραμμίζοντας τη σημασία της παγκοσμιοποίησης για την ελληνική ναυτιλιακή δραστηριότητα.
Η κυρία Ευθυμίου αναφέρθηκε επίσης στην προσωπική της εμπειρία, καθώς “μπάρκαρε δύο φορές σε εμπορικά καράβια” για να κατανοήσει καλύτερα τις συνθήκες της ναυτιλίας. Επέμεινε ότι για να επιτύχει ένας εφοπλιστής απαιτείται “εγρήγορση” και ικανότητα να επεξεργάζεται “πολλαπλά δεδομένα και να αναλύει πολλούς παράγοντες”. Αντίστοιχα, αυτή η εγρήγορση χαρακτηρίζει και τον καπετάνιο, που φέρει την ευθύνη για την ασφάλεια και την επιτυχία της αποστολής.
To CEO Initiative Forum, πραγματοποιείται για 6η συνεχή χρονιά από το Fortune Greece και την εταιρεία Tsomokos Communications.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ