
Θετικά υποδέχθηκαν οι ευρωπαϊκές αγορές ομολόγων την νίκη Τραμπ. Οι τιμές των ευρωπαϊκών ομολόγων, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών, κινήθηκαν ανοδικά με αποτέλεσμα οι αποδόσεις τους να υποχωρήσουν, καθώς οι επενδυτές εκτιμούν ότι η οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει ο επόμενος Πρόεδρος των ΗΠΑ θα επηρεάσει αρνητικά τον ρυθμό ανάπτυξης της ευρωπαϊκής οικονομίας, υποχρεώνοντας έτσι την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να προχωρήσει σε μία πιο επιθετική μείωση των επιτοκίων προκειμένου να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις από την μείωση του ΑΕΠ.
Οι αναλυτές μεγάλων επενδυτικών οίκων συγκλίνουν στο ότι η εκλογή Τραμπ «προκαλεί πονοκέφαλο στην ΕΚΤ» στο βαθμό που της δημιουργεί πίεση για να μειώσει ταχύτερα τα επιτόκια της. Προς το παρόν η αγορά προεξοφλεί μία μείωση των επιτοκίων της τάξεως του 1,30% (130 μονάδες βάσης) για το 2025.
Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα η Goldman Sachs ανακοίνωσε ότι αναμένει πιο περιορισμένους δασμούς στην Ευρώπη, προβλέποντας πλήγμα 0,5% στο ΑΕΠ της ευρωζώνης.
Ο Τραμπ προεκλογικά είχε εξαγγείλει ότι θα επιβάλει δασμό 10% στις εισαγωγές από όλες τις χώρες, γεγονός που εκτιμάται ότι θα επιφέρει πλήγμα στις εξαγωγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία έχει το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορικό έλλειμμα με τις Ηνωμένες Πολιτείες παγκοσμίως και είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας προς τις ΗΠΑ, σύμφωνα με την JPMorgan.
Επιπροσθέτως η ΕΕ δέχεται πιέσεις και σε ένα ακόμη μέτωπο εξαιτίας των στενών δεσμών της με την Κίνα, στις εισαγωγές της οποίας ο Τραμπ έχει υποσχεθεί δασμούς 60%. Τέλος στο γεωπολιτικό πεδίο η ΕΕ όπως εκτιμούν αναλυτές, ενδέχεται να χρειαστεί να ενισχύσει τις αμυντικές δαπάνες εάν ο Τραμπ αποσύρει τη στήριξη των ΗΠΑ προς την Ουκρανία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Σε συμφωνία για τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών σε Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα κατέληξαν ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και ο επικεφαλής του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ