
Με αφορμή την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης, όπως δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, να καταβάλει τον Δεκέμβριο ακόμα 8 δισ. ευρώ για την αποπληρωμή του χρέους, η μεγάλη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt σε δημοσίευμα της (26/10) αναφέρεται στη σημαντική πρόοδο που έχει κάνει η χώρα τα τελευταία χρόνια στη μείωση του δημόσιου χρέους.
Σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση από το υπουργείο, η εφημερίδα υπογραμμίζει ότι η πρώην υποψήφια για χρεοκοπία Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο στην ελάφρυνση του χρέους τα τελευταία χρόνια. Μόλις σε 3 χρόνια, από το 2020 έως το 2023, η Ελλάδα μείωσε κατά 45,1 ποσοστιαίες μονάδες τον δείκτη χρέους της και σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το δημόσιο χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ από 209% το 2020 είχε πέσει στο 163,9% στο τέλος του 2023.
Τον Δεκέμβριο ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης σχεδιάζει την πληρωμή 8 δισ. ευρώ στους πιστωτές της χώρας για δάνεια που έλαβε η Ελλάδα στο ξεκίνημα της κρίσης χρέους τον Μάιο 2010. Κανονικά οι αποπληρωμές αυτές θα έπρεπε να γίνουν την περίοδο 2026- 2028. Με την πρόωρη αποπληρωμή, ο υπουργός Οικονομικών θέλει να μειώσει περισσότερο το δημόσιο χρέος της χώρας, αναφέρει η Handelsblatt.
Παράλληλα, στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, στην έκδοση του Fiscal Monitor την εβδομάδα που πέρασε, προβλέπει πτωτική πορεία για το δημόσιο χρέος της Ελλάδας κατά 29,5 ποσοστιαίες μονάδες στο 139,4% έως το 2029. Οι αναλυτές στον οίκο αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Scope είναι ακόμη πιο αισιόδοξοι. Προβλέπουν ότι το ποσοστό θα μειωθεί στο 132,8% έως το 2029. Με βάση την πρόβλεψη του οίκου Scope, η Ελλάδα θα παραδώσει το 2028 στην Ιταλία το «κόκκινο φανάρι» της χώρας με το υψηλότερο ποσοστό δημοσίου χρέους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ