
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε αρχικό ποσό 93 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής (ΤΣ) για τη στήριξη της αναγέννησης παραθαλάσσιου πάρκου, έκτασης 540 εκταρίων, κατά μήκος του κόλπου του Φαλήρου, στην Αθήνα. Η επένδυση θα μετατρέψει την προκυμαία της πόλης σε έναν καταπράσινο, χωρίς αποκλεισμούς, και ζωντανό χώρο, σύμφωνα με τις αρχές του Νέου Ευρωπαϊκού Bauhaus, ενώ έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τον τουρισμό, να ενισχύσει τα έσοδα για τις τοπικές επιχειρήσεις και να τονώσει την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη, όπως αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η Κομισιόν. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2028.
Το πάρκο θα είναι ανοιχτό για το κοινό, δωρεάν, με πόρους που χρησιμοποιούνται για να γίνει η προκυμαία πιο ελκυστική και να μετατραπεί η περιοχή σε κόμβο δραστηριοτήτων. Θα κατασκευαστούν πισίνες, θεματικές παιδικές χαρές, χώροι εκδηλώσεων και ένα αθλητικό κέντρο. Ταυτόχρονα, εγκαταστάσεις που χρησιμοποιήθηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 θα επαναχρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
Το πάρκο και οι δραστηριότητές του θα είναι πλήρως προσβάσιμα σε Άτομα με Αναπηρία και μέσω του εκσυγχρονισμού δρόμων, δικτύων τραμ και μονοπατιών, θα συνδεθούν με γειτονικές περιοχές. Χάρη στην υλοποίηση δικτύων αποχέτευσης και συλλεκτών ομβρίων υδάτων, οι πόροι θα υποστηρίξουν, επίσης, την αντιπλημμυρική ικανότητα της προκυμαίας. Θα φυτευτούν περισσότερα από 2.900 δέντρα, ενώ οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας θα ενσωματωθούν στο ενεργειακό μείγμα του πάρκου.
Η στήριξη της ΕΕ θα βελτιώσει συνολικά την ποιότητα ζωής για τους κατοίκους της Αθήνας, οι οποίοι μπορούν, πλέον, να απολαμβάνουν τις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες και πολλές εγκαταστάσεις του πάρκου, όπως σημειώνει η Κομισιόν.
Η Επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων, Ελίσα Φερέιρα, τόνισε ότι το πάρκο «θα αποτελέσει νέο αξιοθέατο και τουριστικό αξιοθέατο για την πόλη της Αθήνας. Ο χώρος πρασίνου θα συνδέει πολίτες όλων των ηλικιών και οι κάτοικοι θα έχουν πρόσβαση σε αθλητικές, εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες. Το έργο, που εμπνέεται από την πρωτοβουλία του Νέου Ευρωπαϊκού Bauhaus, θα αποτελέσει τέλειο παράδειγμα για το πώς οι αστικές επενδύσεις μπορούν να σχεδιαστούν με βιώσιμο, αισθητικό και χωρίς αποκλεισμούς τρόπο».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ