
Η Eυρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε αρχικό ποσό 93 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Συνοχής (ΤΣ) για τη στήριξη της αναγέννησης παραθαλάσσιου πάρκου, έκτασης 540 εκταρίων, κατά μήκος του κόλπου του Φαλήρου, στην Αθήνα. Η επένδυση θα μετατρέψει την προκυμαία της πόλης σε έναν καταπράσινο, χωρίς αποκλεισμούς, και ζωντανό χώρο, σύμφωνα με τις αρχές του Νέου Ευρωπαϊκού Bauhaus, ενώ έχει τη δυνατότητα να αυξήσει τον τουρισμό, να ενισχύσει τα έσοδα για τις τοπικές επιχειρήσεις και να τονώσει την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη, όπως αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η Κομισιόν. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2028.
Το πάρκο θα είναι ανοιχτό για το κοινό, δωρεάν, με πόρους που χρησιμοποιούνται για να γίνει η προκυμαία πιο ελκυστική και να μετατραπεί η περιοχή σε κόμβο δραστηριοτήτων. Θα κατασκευαστούν πισίνες, θεματικές παιδικές χαρές, χώροι εκδηλώσεων και ένα αθλητικό κέντρο. Ταυτόχρονα, εγκαταστάσεις που χρησιμοποιήθηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 θα επαναχρησιμοποιηθούν για εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
Το πάρκο και οι δραστηριότητές του θα είναι πλήρως προσβάσιμα σε Άτομα με Αναπηρία και μέσω του εκσυγχρονισμού δρόμων, δικτύων τραμ και μονοπατιών, θα συνδεθούν με γειτονικές περιοχές. Χάρη στην υλοποίηση δικτύων αποχέτευσης και συλλεκτών ομβρίων υδάτων, οι πόροι θα υποστηρίξουν, επίσης, την αντιπλημμυρική ικανότητα της προκυμαίας. Θα φυτευτούν περισσότερα από 2.900 δέντρα, ενώ οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας θα ενσωματωθούν στο ενεργειακό μείγμα του πάρκου.
Η στήριξη της ΕΕ θα βελτιώσει συνολικά την ποιότητα ζωής για τους κατοίκους της Αθήνας, οι οποίοι μπορούν, πλέον, να απολαμβάνουν τις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες και πολλές εγκαταστάσεις του πάρκου, όπως σημειώνει η Κομισιόν.
Η Επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων, Ελίσα Φερέιρα, τόνισε ότι το πάρκο «θα αποτελέσει νέο αξιοθέατο και τουριστικό αξιοθέατο για την πόλη της Αθήνας. Ο χώρος πρασίνου θα συνδέει πολίτες όλων των ηλικιών και οι κάτοικοι θα έχουν πρόσβαση σε αθλητικές, εκπαιδευτικές και δημιουργικές δραστηριότητες. Το έργο, που εμπνέεται από την πρωτοβουλία του Νέου Ευρωπαϊκού Bauhaus, θα αποτελέσει τέλειο παράδειγμα για το πώς οι αστικές επενδύσεις μπορούν να σχεδιαστούν με βιώσιμο, αισθητικό και χωρίς αποκλεισμούς τρόπο».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ