
Το πρώτο μεγάλο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου διπλού καυσίμου μεθανόλης πρόκειται να κατασκευαστεί στην Ιαπωνία, εισάγοντας καινοτόμες τεχνολογίες που στοχεύουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και στην αύξηση της αποδοτικότητας. H κατασκευή του ανακοινώθηκε από την IINO Kaiun Kaisha, Ltd. (IINO Lines), σε συνεργασία με την κοινοπραξία που περιλαμβάνει τις εταιρείες Idemitsu Tanker Co., Ltd., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha και Nihon Shipyard Co., Ltd. (NSY).
Το νέο αυτό δεξαμενόπλοιο έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιεί μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο, πέρα από τα παραδοσιακά καύσιμα. Αυτή η δυνατότητα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ένα από τα βασικά καινοτόμα χαρακτηριστικά του πλοίου είναι η ύπαρξη μιας ειδικής γεννήτριας, που χρησιμοποιεί την κίνηση του κύριου άξονα της προπέλας για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό βοηθά στη βελτίωση της αποδοτικότητας του πλοίου, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
Το πλοίο σχεδιάζεται με συνολικό μήκος που φτάνει τα 339,5 μ., πλάτος 60 μ. και ύψος 28,6 μ., με μέγιστο βύθισμα στα 21 μ. Το νεκρό βάρος του πλοίου υπολογίζεται περίπου στους 309.400 τόνους, γεγονός που το καθιστά κατάλληλο για μεγάλες ποσότητες φορτίου.
Το έργο είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2027 και αποτελεί ένα βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ