
Το πρώτο μεγάλο δεξαμενόπλοιο αργού πετρελαίου διπλού καυσίμου μεθανόλης πρόκειται να κατασκευαστεί στην Ιαπωνία, εισάγοντας καινοτόμες τεχνολογίες που στοχεύουν στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και στην αύξηση της αποδοτικότητας. H κατασκευή του ανακοινώθηκε από την IINO Kaiun Kaisha, Ltd. (IINO Lines), σε συνεργασία με την κοινοπραξία που περιλαμβάνει τις εταιρείες Idemitsu Tanker Co., Ltd., Nippon Yusen Kabushiki Kaisha και Nihon Shipyard Co., Ltd. (NSY).
Το νέο αυτό δεξαμενόπλοιο έχει σχεδιαστεί για να χρησιμοποιεί μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο, πέρα από τα παραδοσιακά καύσιμα. Αυτή η δυνατότητα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Ένα από τα βασικά καινοτόμα χαρακτηριστικά του πλοίου είναι η ύπαρξη μιας ειδικής γεννήτριας, που χρησιμοποιεί την κίνηση του κύριου άξονα της προπέλας για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό βοηθά στη βελτίωση της αποδοτικότητας του πλοίου, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.
Το πλοίο σχεδιάζεται με συνολικό μήκος που φτάνει τα 339,5 μ., πλάτος 60 μ. και ύψος 28,6 μ., με μέγιστο βύθισμα στα 21 μ. Το νεκρό βάρος του πλοίου υπολογίζεται περίπου στους 309.400 τόνους, γεγονός που το καθιστά κατάλληλο για μεγάλες ποσότητες φορτίου.
Το έργο είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2027 και αποτελεί ένα βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ