
Η αυξανόμενη ανάγκη για βιώσιμες λύσεις, που θα μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της βιομηχανίας, καθιστά επιτακτική την αναζήτηση καινοτόμων τεχνολογιών και την ανάπτυξη ανανεώσιμων καυσίμων. Με γνώμονα αυτή την κατεύθυνση, η CMA CGM Group και η SUEZ υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης (MoU) για την παραγωγή έως και 100.000 τόνων βιομεθανίου ετησίως έως το 2030. Αυτή η συνεργασία επικεντρώνεται στην παραγωγή και στη χρήση του βιομεθανίου ως ανανεώσιμου καυσίμου, συμβάλλοντας όχι μόνο στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αλλά και στην ενίσχυση της ενεργειακής ανεξαρτησίας της Ευρώπης.
Το βιομεθάνιο παράγεται μέσω προηγμένων τεχνολογιών ανάκτησης οργανικών αποβλήτων και αποτελεί ένα καύσιμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η χρήση του στα πλοία του στόλου της CMA CGM, τα οποία κινούνται με φυσικό αέριο, αναμένεται να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων και να προωθήσει τη βιωσιμότητα στη ναυτιλία.
Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία μιας κοινής επενδυτικής δομής, με αρχική χρηματοδότηση ύψους 100 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αυτή θα υποστηρίξει την κατασκευή και την ανάπτυξη νέων εγκαταστάσεων παραγωγής βιομεθανίου, με έμφαση στην τοποθέτησή τους στην Ευρώπη. Επιπλέον, η συνεργασία περιλαμβάνει την έναρξη κοινών πρωτοβουλιών έρευνας και ανάπτυξης (R&D), με στόχο την ενίσχυση της παραγωγής βιοκαυσίμων μέσω καινοτόμων τεχνολογιών.
Κορυφαία τεχνολογική καινοτομία της συνεργασίας αποτελεί η υδροθερμική αεριοποίηση, μια τεχνική που επιτρέπει τη μετατροπή οργανικών αποβλήτων σε βιομεθάνιο μέσω θερμικής και χημικής επεξεργασίας υπό υψηλή θερμοκρασία και πίεση. Η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας αναμένεται να βελτιστοποιήσει την αποδοτικότητα της παραγωγής και να προσφέρει μια καθαρή και βιώσιμη πηγή ενέργειας για τη ναυτιλία.
Η στρατηγική αυτή κίνηση από την πλευρά της CMA CGM Group συμπληρώνεται από μια ευρύτερη επένδυση ύψους 18 δισ. δολαρίων, για την κατασκευή 131 νέων πλοίων που θα χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλών εκπομπών, τα οποία θα είναι έτοιμα να τεθούν σε λειτουργία έως το 2028.
Παράλληλα, η SUEZ φέρνει στη συνεργασία την εκτενή της εμπειρία στην κυκλική διαχείριση αποβλήτων, παράγοντας ήδη 382 GWh βιομεθανίου ετησίως. Με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στην αποφυγή εκπομπών 6,4 εκατ. τόνων CO₂ κάθε χρόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η μέση αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη αναμένεται να ξεπεράσει τον 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή κατά την περίοδο 2025-2029, προβλέπει…
Για ακόμα ένα έτος, παρότι επιβραδυνόμενες, οι παραγγελίες containerships συνεχίζονται, καθώς εταιρείες-κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών επενδύουν στρατηγικά στην επέκταση και στην ανανέωση των…
Σιδηροδρομική γέφυρα κατέρρευσε τη νύχτα του Σαββάτου 31 Μαΐου 2025 προς Κυριακή 1η Ιουνίου, στη ρωσική περιφέρεια Κουρσκ (νοτιοδυτικά), η οποία γειτονεύει με την…
Οριακές είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LNG carriers, με την ψαλίδα Ανατολής και Δύσης να επιμένει. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong International παρέδωσε στην MSC, την προηγούμενη εβδομάδα, το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «MSC LEILA», μεταφορικής ικανότητας 11.480 TEUs. Το…
Με πλήρη επιτυχία ολοκλήρωσε τις θαλάσσιες δοκιμές του το πρώτο Aframax δεξαμενόπλοιο αιολικής πρόωσης. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης…
Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου των πλοίων διπλού καυσίμου της Cosco, καθώς ο κινεζικός κολοσσός γιόρτασε πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμα…
Η ιαπωνική ναυτιλιακή κοινότητα συνεχίζει στον δρόμο της καινοτομίας, καταγράφοντας ένα νέο ορόσημο. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Mitsui O.S.K. Lines, η εταιρεία τοποθέτησε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ