
«Πολύ σημαντικές» χαρακτήρισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θ. Σκυλακάκης τις αποζημιώσεις που θα δοθούν στους αλιείς, λόγω της εγκατάστασης υπεράκτιων αιολικών πάρκων στην περιοχή του Έβρου. Απαντώντας στη Βουλή σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Ελληνικής Λύσης, Π. Παπαδάκη, ο κ. Σκυλακάκης είπε ότι μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα γίνει σχετική συζήτηση με τους τοπικούς αλιείς σημειώνοντας ότι «μόνο ωφελημένοι θα βγουν οι αλιείς, και από πλευράς αλιευτικού πληθυσμού, δηλαδή θα έχουν περισσότερα ψάρια στην ευρύτερη περιοχή, και από πλευράς πραγματικών αποζημιώσεων οι οποίες θα είναι πολύ σημαντικές».
Αναπτύσσοντας την απάντησή του, ο κ. Παπαδάκης είπε ότι η εγκατάσταση υπεράκτιων αιολικών πάρκων θα δημιουργήσει πρόβλημα και στους αλιείς και στη βιοποικιλότητα, και ότι η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να προχωρήσει στο έργο παρά τις αρνητικές γνώμες αρμόδιων φορέων. Κάλεσε μάλιστα τον υπουργό να πει «συγκεκριμένα, ποια θα είναι αυτά τα ανταποδοτικά» προς τους αλιείς, και, εάν έγινε σχετική διαβούλευση.
Στην ανταπάντησή του, ο κ. Σκυλακάκης είπε ότι οι αποζημιώσεις για τα ανταποδοτικά είναι αντικείμενο συζήτησης, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει μεταξύ των υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος & Ενέργειας. «Θα ακούσουμε τους αλιείς από κοντά, μια που τα συγκεκριμένα έργα είναι ακόμα στην πρώιμη φάση: Είναι στην φάση της έρευνας του ανεμολογικού δυναμικού και των καιρικών συνθηκών στην περιοχή. Πριν φτάσουμε στην επόμενη φάση που είναι η πρόοδος των έργων με τις περιβαλλοντικές μελέτες, και αφού δούμε πού συγκεκριμένα θα πάνε οι ανεμογεννήτριες, πόσες θα είναι, τι έσοδα θα δημιουργούν, και αφού ολοκληρώσουμε και την διαβούλευση με τους αλιείς – γιατί πρέπει να δούμε και το κόστος, που προκαλείται, τον αριθμό των ανεμογεννητριών και που θα πάνε, τον πραγματικό περιορισμό που θα έχουν οι αλιείς – θα έρθουμε να δώσουμε μία δίκαιη και πολύ ικανοποιητική αποζημίωση. Μιλάμε για έργα, η υλοποίηση των οποίων έχει ορίζοντα το 2029-2030, και μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα κάνουμε την σχετική συζήτηση και με τους τοπικούς αλιείς» είπε ο κ. Σκυλακάκης.
Τέλος, σχολιάζοντας την περιβαλλοντική διάσταση που έθιξε ο κ. Παπαδάκης, ο κ. Σκυλακάκης είπε ότι «η Ευρώπη έχει την πιο προηγμένη περιβαλλοντική νομοθεσία στον πλανήτη, πολύ περισσότερο από άλλες περιοχές, βλέπε Ρωσίες κτλ, που δουλεύουνε στην αντίθετη πλευρά, ενώ έχουμε και ένα Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο είναι εξαιρετικά ευαίσθητο περιβαλλοντικά».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ