
Καθώς πολλά πλοία αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα και κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, βρίσκονται αντιμέτωπα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε μόλις οκτώ εβδομάδες, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, χάθηκαν σχεδόν 200 εμπορευματοκιβώτια στην περιοχή, σύμφωνα με την Αρχή Ναυτικής Ασφάλειας της Νότιας Αφρικής (SAMSA).
Με αρκετά περιστατικά αποτυχίας στοιβασίας φορτίου και απώλειας εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή πρόσφατα, υφίσταται έντονος προβληματισμός ότι θα υπάρξουν και άλλα περιστατικά στον ορίζοντα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός Gard προτείνει μέτρα στα μέλη του για την αποφυγή τέτοιων περιστατικών. Όπως εξηγεί, αστοχίες σχετικά με τη στοιβασία φορτίου ενδέχεται να οδηγήσουν σε δομικές ζημιές, πυρκαγιές, όπως επίσης να προκαλέσουν κλίση του πλοίου, θέτοντας σε κίνδυνο την ευστάθεια και δυνητικά ακινητοποιώντας το πλοίο.
Και ενώ τα δεδομένα του WSC για την απώλεια εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, ο Gard σημειώνει ότι, με τη νέα πραγματικότητα αναδρομολόγησης των πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδος, η τάση μείωσης των περιστατικών δύσκολα θα συνεχιστεί το 2024.
Ο Gard υπογραμμίζει την ανάγκη έγκαιρης και ασφαλούς προετοιμασίας του πλοίου για τη στοιβασία του φορτίου. Ακόμη, το πλήρωμα πρέπει να προσέχει και πέρα από το φορτίο, καθώς υπήρξαν περιπτώσεις πλήρους διακοπής της λειτουργίας του κινητήρα λόγω χαμηλής πίεσης λαδιού λίπανσης του κινητήρα. Οι ακραίες καιρικές συνθήκες μπορεί να προκαλέσουν τόσο μεγάλες μετακινήσεις στις δεξαμενές, ώστε να σταματήσει η παροχή στις αντλίες λιπαντικού λαδιού. Εάν το πλήρωμα δεν είναι σε θέση να λάβει έγκαιρα μέτρα για να αποφύγει μια πιο επικίνδυνη κατάσταση, δεν πρέπει να καθυστερήσει η αναζήτηση εξωτερικής βοήθειας, για να ανακτηθεί έγκαιρα ο έλεγχος της κατάστασης, καταλήγει ο αλληλασφαλιστικός οργανισμός.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ