
Η αυξανόμενη επιθετικότητα των ανταρτών Χούθι βρίσκεται εκ νέου στο προσκήνιο καθώς ένα νέο κύμα επιθέσεων έχει ξεκινήσει. Στο στόχαστρο των επιθέσεων βρίσκονται και τα πλοία ελληνικής διαχείρισης «Olympic Spirit» και «St John».
Ειδικότερα, οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για δύο επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων, που προκάλεσαν μόνο υλικές ζημιές σε ένα από αυτά, σύμφωνα με τη βρετανική υπηρεσία ασφάλειας των θαλάσσιων μεταφορών UKMTO.
Ο εκπρόσωπος των Χούθι Γιαχία Σαρί είπε ότι έντεκα βαλλιστικοί πύραυλοι και δύο μη επανδρωμένα αεροσκάφη έπληξαν το Olympic Spirit, το οποίο αποκάλεσε «αμερικανικό δεξαμενόπλοιο».
Νωρίτερα χθες, η UKMTO ανέφερε ότι ένα πλοίο «χτυπήθηκε από άγνωστο βλήμα» και «υπέστη ζημιές» ενώ έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα. Δεν προκλήθηκε πυρκαγιά και δεν αναφέρθηκαν θύματα. «Το πλοίο κατευθύνεται προς το επόμενο λιμάνι του», πρόσθεσε. Στη συνέχεια, η βρετανική υπηρεσία ανακοίνωσε ότι άλλα τρία βλήματα εξερράγησαν κοντά στο πλοίο. «Το πλήρωμα είναι σώο και ασφαλές», υπογράμμισε.
«Η ζημιά είναι μικρή. Το πλοίο έχει ορισμένα τεχνικά ζητήματα αλλά είναι αξιόπλοο και συνεχίζει την πορεία του», ανέφερε μια πηγή.
Σύμφωνα με την εταιρεία ναυτασφαλειών Ambrey, πρόκειται για ένα πλοίο μεταφοράς χημικών προϊόντων, με σημαία Λιβερίας. Χτυπήθηκε στη γέφυρα ενώ απείχε 73 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Χοντάιντα. Το πλοίο κατευθυνόταν από την Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας στο Μουσκάτ του Ομάν.
Παράλληλα, οι Χούθι ανέλαβαν επίσης την ευθύνη για μια πυραυλική επίθεση εναντίον του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων St John που έπλεε στον Ινδικό Ωκεανό «επειδή η ιδιοκτήτρια εταιρείας του παραβίασε την απαγόρευση πρόσβασης σε λιμάνια της κατεχόμενης Παλαιστίνης».
Η πληροφορία αυτή δεν έχει επιβεβαιωθεί ούτε από την UKMTO ούτε από την Ambrey.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ