
Ο ενεργειακός μετασχηματισμός της Ευρώπης και οι προσπάθειες μετάβασης των ασιατικών οικονομιών έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά των υγραεριοφόρων. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Allied εξετάζει τη νέα πραγματικότητα για τα FSRUs και τα LNG carriers εν μέσω ενός γιγαντιαίου orderbook και αυξημένης ζήτησης.
Ειδικότερα, ο παγκόσμιος στόλος FSRUs αριθμεί 53 μονάδες, εκ των οποίων μόλις οι τέσσερις βρίσκονται υπό ναυπήγηση. Δεδομένου ότι το παγκόσμιο orderbook είναι τεράστιο, οι χρόνοι παράδοσης νέων παραγγελιών μετατίθενται πλέον στο 2028, ωθώντας την αγορά, η οποία φιλοδοξεί να καλύψει την τωρινή ζήτηση, στις μετασκευές LNG carriers σε FSRUs ή στις αγορές second-hand FSRUs.
Το κόστος παραγγελίας ή απόκτησης ενός FSRU στη second-hand αγορά δεν είναι χαμηλό. Στα τέλη του 2022, το κόστος παραγγελίας ενός FSRU στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ήταν ίσο με περίπου $240 εκατ. Τον περασμένο Φεβρουάριο, η MOL τοποθέτησε παραγγελία για ένα FSRU στην HD HHI έναντι $360 εκατ., ενώ οκτώ μήνες αργότερα, δηλαδή τον Οκτώβριο, τοποθέτησε παραγγελία στη Hanwha Ocean έναντι $413,3 εκατ. βάσει της Allied.
Παράλληλα, η μετασκευή ενός LNG carrier σε FSRU είναι περίπλοκο και ακριβό εγχείρημα. Το κόστος μετασκευής ανέρχεται μεταξύ των $120 εκατ. και των $150 εκατ., ενώ και η τεχνολογική πολυπλοκότητα της μετασκευής είναι σημαντική. Τα νεότερα LNG carriers είναι οι καλύτεροι υποψήφιοι για μετασκευές, καθώς είναι πιο προηγμένα τεχνολογικά.
Μάλιστα, σύμφωνα με την Allied, το 80% των FSRUs ήταν αρχικά LNG carriers που μετασκευάστηκαν. Το γεγονός αυτό τους προσφέρει ευελιξία, καθώς είναι σε θέση να λειτουργούν και ως FSRUs και ως LNG carriers. Πάντως, μονάχα λίγα πλοία επιλέγουν τη συγκεκριμένη στρατηγική.
Εν κατακλείδι, οι αξίες των FSRUs θα συνεχίσουν να αυξάνονται, ελέω των μεγάλων χρόνων παράδοσης και της ολοένα αυξανόμενης ζήτησης. Στο πλαίσιο αυτό, οι αγορές FSRUs στη second-hand αγορά θα παραμείνουν σπάνιο γεγονός, με τη μετασκευή πλοίων να αποτελεί έως έναν βαθμό μονόδρομο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ