
Tη δέσμευσή της για μια βιώσιμη ναυτιλία, μέσω της υποστήριξης ξεκάθαρων μεσοπρόθεσμων στόχων στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση, επανέλαβε με ανακοίνωσή της η INTERCARGO.
H INTERCARGO στην ανακοίνωσή της υπογραμμίζει την ανάγκη για εφαρμόσιμες λύσεις, ώστε να διασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή των στρατηγικών μείωσης των εκπομπών των πλοίων.
Οι προτάσεις της INTERCARGO συνοψίζονται ως εξής:
Υποστήριξη του ολοκληρωμένου πλαισίου: Η INTERCARGO υποστηρίζει την επικαιροποιημένη κοινή πρόταση των Μπαχαμών, της Λιβερίας και του International Chamber of Shipping (ICS) για ένα πλαίσιο του ΙΜΟ για μηδενικές εκπομπές.
Απλοποιημένος μηχανισμός τιμολόγησης: Υποστήριξη μιας συνεισφοράς ανά τόνο εκπεμπόμενων αερίων του θερμοκηπίου, με κίνητρα για μηδενική και σχεδόν μηδενική χρήση καυσίμων με αέρια του θερμοκηπίου.
Προβλεψιμότητα για τα ενδιαφερόμενα μέρη: Υποστήριξη σταθερών ετήσιων τελών για τα αέρια του θερμοκηπίου για ελάχιστες πενταετείς περιόδους.
Προσέγγιση well-to-wake: Υποστήριξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος λογιστικής καταγραφής των εκπομπών με ταυτόχρονη αντιμετώπιση των ανησυχιών για τις εκπομπές πέραν του ελέγχου της ναυτιλίας.
Προσεκτική προσέγγιση του ταμείου για την αποανθρακοποίηση: Επισημαίνοντας την ανάγκη ενδελεχούς εξέτασης των νομικών ζητημάτων και ευθυγράμμισης με τις αρχές του ταμείου του ΟΗΕ για το κλίμα.
Δίκαιη κατανομή του κόστους: Υποστήριξη της αρχής ότι οι ναυλωτές ή οι εμπορικοί διαχειριστές, ως φορείς κόστους καυσίμων, θα πρέπει επίσης να καλύπτουν τα τέλη και το κόστος συμμόρφωσης με τα αέρια θερμοκηπίου.
Μείωση του διοικητικού φόρτου: Έκκληση για εξορθολογισμό των διαδικασιών, ιδίως για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου, που αντιμετωπίζει παγκόσμιες προκλήσεις συμμόρφωσης για την πρόσβαση σε ασφαλείς πράσινες πηγές ενέργειας στα λιμάνια όλου του κόσμου.
«Ο δρόμος για την αποανθρακοποίηση πρέπει να ανοίξει με πρακτικές, εφαρμόσιμες λύσεις», σχολιάζει ο γενικός γραμματέας της INTERCARGO, Κώστας Γκόνης. «Η υποστήριξή μας για τα μέτρα αυτά αντανακλά τη δέσμευση του κλάδου μας για περιβαλλοντική υπευθυνότητα, διατηρώντας παράλληλα την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και την ομαλή παγκόσμια μεταφορά βασικών αγαθών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο από τις πιο αγαπημένες και θαυμαστές προσωπικότητες της σύγχρονης ελληνικής ναυτιλίας εντάχθηκαν στο Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας. Η Αθηνά Μαρτίνου (1927-2024) και ο…
Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, βράβευσε το πλήρωμα της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων (ΣΝΔ), που κατέκτησε…
Παρότι το μέλλον της παγκόσμιας οικονομίας παραμένει θολό, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου σκαρφαλώνει εντός του 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS,…
Εντυπωσιακή πορεία διαγράφουν φέτος τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, τα οποία βρίσκονται μια «ανάσα» από το ιστορικό ορόσημο των $146 δισ. σε εκκρεμείς…
Εν μέσω αυξανόμενης αβεβαιότητας γύρω από τις εμπορικές πολιτικές των κρατών, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) αναθεώρησε προς τα κάτω τις εκτιμήσεις…
Στα ιαπωνικά ναυπηγεία στρέφεται η Meadway Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Δελαπόρτα, για την επέκταση του στόλου της. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Σε μια εποχή προσπάθειας μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος από τη ναυτιλία, η Asyad Group εισάγει έναν νέο παίκτη στο προσκήνιο της αποανθρακοποίησης, το «Sohar…
H Merit France του Γάλλου δισεκατομμυριούχου Rodolphe Saadé απέκτησε μερίδιο 20% στη γαλλική αλυσίδα κινηματογράφων Pathé έναντι άγνωστου ποσού, ανακοίνωσε τη Δευτέρα 12 Μαΐου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ