
Σημαντική εξέλιξη στην υιοθέτηση τεχνολογιών για μια βιώσιμη ναυτιλία σημειώθηκε στον τομέα των υπερωκεάνιων κρουαζιερών, με τη χορήγηση της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον Bureau Veritas για το πρωτοποριακό σχέδιο της PONAT με την ονομασία Swap2Zero. Το νέο αυτό πλοίο πρόκειται να αποτελέσει ορόσημο των υπερωκεάνιων κρουαζιερών χάρη στην εφαρμογή τεχνολογιών χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Με μήκος 186,2 μ., το Swap2Zero με διπλές προπέλες χρησιμοποιεί ένα καινοτόμο σύστημα πρόωσης με τη βοήθεια του ανέμου σε συνδυασμό με ηλιακή ενέργεια, κυψέλες καυσίμου υδρογόνου και ανανεώσιμα καύσιμα, όπως το βιομεθάνιο και το e-μεθάνιο. Η τεχνολογία πρόωσης με άνεμο αποτελεί τον πυρήνα του σχεδιασμού, ενώ οι άλλες πηγές ενέργειας προσφέρουν ενισχυμένη ενεργειακή αποδοτικότητα και μειωμένη εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα.
Ο σχεδιασμός του πλοίου στηρίζεται σε τρεις βασικές αρχές: ενεργειακή αποδοτικότητα, βιωσιμότητα και βέλτιστη χρήση των ανανεώσιμων πηγών. Το σύστημα πρόωσης με άνεμο μπορεί να συμβάλει έως και στο 50% της συνολικής ισχύος του πλοίου, επιτρέποντάς του να λειτουργεί για έναν μήνα με σχεδόν πλήρη ενεργειακή αυτονομία. Μάλιστα, χωρίς τη χρήση ανέμου, το Swap2Zero μπορεί να ταξιδεύει για 15 ημέρες με ταχύτητα 10 κόμβων, ενώ με την υποβοήθηση του ανέμου μπορεί να διαρκέσει έως και 30 ημέρες.
Η ενσωμάτωση περίπου 1.000 τ.μ. ηλιακών πάνελ, σε συνδυασμό με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου τύπου PEM και SOFC και μπαταρίες, ενισχύει σημαντικά την περιβαλλοντική απόδοση του πλοίου. Επιπλέον, οι κινητήρες διπλού καυσίμου, πιστοποιημένοι για βιοντίζελ και βιοαέριο, διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τον κανονισμό «Ασφάλεια Επιστροφής στο Λιμάνι» (SRtP), παρέχοντας αυξημένη ασφάλεια κατά τις θαλάσσιες αποστολές.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του Swap2Zero είναι το προηγμένο σύστημα δέσμευσης και αποθήκευσης εκπομπών CO₂, το οποίο επιτρέπει την επαναχρησιμοποίηση ή την ασφαλή αποθήκευση των εκπομπών άνθρακα. Η καινοτομία αυτή είναι καθοριστικής σημασίας για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και συμβάλλει στην πρόοδο προς μια πιο βιώσιμη ναυτιλία. Επιπλέον, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με συστήματα ανάκτησης θερμότητας και ψύξης, τα οποία μεγιστοποιούν τη χρήση ενέργειας και βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση.
Η AiP που χορηγήθηκε από τον Bureau Veritas επιβεβαιώνει ότι το Swap2Zero συμμορφώνεται με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και περιβαλλοντικής προστασίας. Το σχέδιο ανταποκρίνεται σε σημαντικές διεθνείς συμβάσεις, όπως οι SOLAS, ILLC, MARPOL και ο Κώδικας IGF.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Στην εξασφάλιση μιας σημαντικής συμφωνίας στην αγορά της Ινδίας προέβη πρόσφατα η Trafigura. Συγκεκριμένα, η Trafigura υπέγραψε πενταετή συμφωνία για την προμήθεια LNG με…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Μετά την πρόσφατη τρομοκρατική επίθεση στο Παχαλγκάμ, η Ινδία προέβη στην απαγόρευση εισαγωγών αγαθών που προέρχονται από το Πακιστάν ή διέρχονται από το Πακιστάν,…
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ