
Καλά «χωρισμένες» και καταδεικνύοντας σημάδια ελλιπούς προσαρμοστικότητας παραμένουν οι ναυλαγορές των LNG carriers στη Λεκάνη του Ατλαντικού και στη Λεκάνη του Ειρηνικού.
Ειδικότερα, βάσει δεδομένων πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το (προσωρινό) αντίο των LNG carriers στη Διώρυγα του Σουέζ καθιστά τη μετατόπιση πλοίων από την αγορά της Δύσης σε εκείνη της Ανατολής, και αντίστροφα, χρονοβόρα.
Με τις επικρατούσες τάσεις στις δύο αγορές να διαφέρουν επίμονα, έχει δημιουργηθεί πλέον μια ψαλίδα μεγέθους $20.000/ημέρα. Συγκεκριμένα, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. ανέρχεται σε $60.000/ημέρα ανατολικά του Σουέζ και στα $40.000/ημέρα δυτικά του Σουέζ. Μάλιστα, την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, σημειώθηκε πτώση των ναύλων δυτικά του Σουέζ κατά $5.000/ημέρα, ωθώντας τη διαφορά μεταξύ Ανατολής και Δύσης στα $20.000.
Όσον αφορά την αγορά χρονοναυλώσεων, παραμένει αποδυναμωμένη. Το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητα περίπου 160.000 κ.μ. σε συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους σημείωσε πτώση $3.500/ημέρα, βάσει της Fearnleys, και πλέον ανέρχεται σε $57.000/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ