
Καλά «χωρισμένες» και καταδεικνύοντας σημάδια ελλιπούς προσαρμοστικότητας παραμένουν οι ναυλαγορές των LNG carriers στη Λεκάνη του Ατλαντικού και στη Λεκάνη του Ειρηνικού.
Ειδικότερα, βάσει δεδομένων πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το (προσωρινό) αντίο των LNG carriers στη Διώρυγα του Σουέζ καθιστά τη μετατόπιση πλοίων από την αγορά της Δύσης σε εκείνη της Ανατολής, και αντίστροφα, χρονοβόρα.
Με τις επικρατούσες τάσεις στις δύο αγορές να διαφέρουν επίμονα, έχει δημιουργηθεί πλέον μια ψαλίδα μεγέθους $20.000/ημέρα. Συγκεκριμένα, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. ανέρχεται σε $60.000/ημέρα ανατολικά του Σουέζ και στα $40.000/ημέρα δυτικά του Σουέζ. Μάλιστα, την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου, σημειώθηκε πτώση των ναύλων δυτικά του Σουέζ κατά $5.000/ημέρα, ωθώντας τη διαφορά μεταξύ Ανατολής και Δύσης στα $20.000.
Όσον αφορά την αγορά χρονοναυλώσεων, παραμένει αποδυναμωμένη. Το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητα περίπου 160.000 κ.μ. σε συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους σημείωσε πτώση $3.500/ημέρα, βάσει της Fearnleys, και πλέον ανέρχεται σε $57.000/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Συνεργασίας υπεγράφη σήμερα, 15 Μαΐου 2025, μεταξύ της εταιρείας ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Α.Ε. (ΘΕΚ Α.Ε.) και της ONEX ELEFSIS PORT & INTEGRATED LOGISTICS…
Νέα δεδομένα δόθηκαν πρόσφατα στη δημοσιότητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, σχετικά με την βύθιση του πολυτελούς σούπερ γιοτ «Bayesian». Το μήκους 56 μέτρων «Bayesian» βυθίστηκε…
Εκτός του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ Α.Ε.) βρέθηκε, την Τετάρτη 14 Μαΐου, ο επί πενταετία εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Λιάγκος.…
Η επέκταση στην αμερικανική αγορά LNG βρίσκεται σε πρώτο πλάνο για τη Saudi Aramco, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα mega-deal στις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα,…
Η BIMCO εξέλεξε τον κ. Paul Pathy, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Fednav, ως Πρόεδρο. Ο κ. Pathy εξελέγη κατά τη γενική συνέλευση του…
Ανάμεικτα είναι, μέχρι στιγμής φέτος, τα συναισθήματα για την αγορά πετρελαίου της Κίνας, παρά την άνοδο των εισαγωγών αργού. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Καθώς ολοένα και περισσότερα εμπορικά πλοία δέχονται κυρώσεις τους τελευταίους μήνες, η «μαύρη λίστα» επεκτείνεται δίχως σταματημό. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Clarksons…
Καθώς το κλίμα αβεβαιότητας στην παγκόσμια οικονομία εντείνει την πίεση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εμφανίζεται αισιόδοξος για τις πωλήσεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ