
Ο διεθνής Τύπος στρέφει με ενδιαφέρον το βλέμμα του στην αγορά ενέργειας, καθώς ο κολοσσός Shell ισχυρίζεται ότι η αμερικανική Venture Global έχει αθετήσει μακροχρόνιες συμφωνίες παροχής LNG, προκειμένου να αποκομίσει υψηλότερα οφέλη, ελέω του περιβάλλοντος αυξημένων τιμών που επικράτησε τα τελευταία έτη.
Ειδικότερα, δημοσίευμα των Financial Times υπογραμμίζει ότι η Shell ισχυρίζεται πως η Venture Global αποκόμισε κέρδη $3,5 δισ. καθώς αθέτησε συμφωνίες με ευρωπαϊκές εταιρείες και προέβη στην πώληση δεσμευμένων ‒στο πλαίσιο μακροχρόνιων συμβολαίων‒ ποσοτήτων LNG στη spot αγορά.
Όλα φέρεται να ξεκίνησαν με τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η οποία επέφερε αλαλούμ όχι μόνο στην ευρωπαϊκή αλλά και στη διεθνή αγορά ενέργειας, εκτοξεύοντας τις τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Η εξέλιξη αυτή κατέστησε ιδιαίτερα θελκτική για τους παραγωγούς ενέργειας τη spot αγορά. Σύμφωνα με τη Shell, το ίδιο ίσχυσε και για τη Venture Global, η οποία, προκειμένου να διοχετεύσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της στη spot αγορά, κατηγορείται ότι αθέτησε πρότερες συμφωνίες με ευρωπαϊκούς αγοραστές, από τις οποίες θα αποκόμιζε σαφώς λιγότερα οφέλη.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα που επικαλείται η Shell, το επιπλέον κέρδος που αποκόμισε η Venture Global αγγίζει τα $3,5 δισ. Πέραν αυτού, η στρατηγική αυτή οδήγησε σε σοβαρές προκλήσεις για τις εταιρείες που ανέμεναν αυτές τις ποσότητες.
Μια εταιρεία μάλιστα φέρεται να αναγκάστηκε να στραφεί σε λοιπούς παραγωγούς LNG στις ΗΠΑ και να επωμιστεί επιπλέον κόστη ύψους $1,5 δισ. μεταξύ του Οκτωβρίου του 2022 και του Μαΐου του 2024.
Από πλευράς της, πάντως, η Venture Global αρνείται κάθε κατηγορία. Υποστηρίζει ότι, καθώς οι μονάδες παραγωγής της δεν έχουν φτάσει ακόμη τη μέγιστη παραγωγική τους ικανότητα και συνεπώς δεν έχουν τεθεί σε πλήρη εμπορική λειτουργία, δεν είναι υποχρεωμένη να τηρήσει τις εν λόγω συμφωνίες. Επιπλέον, έχει ανακηρύξει ανωτέρα βία στις συμβασιοποιημένες δεσμεύσεις της επειδή το σύστημα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου παραγωγής χρειάζεται επισκευή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ