
Παρότι παραδοσιακά η αγορά των LNG carriers θεωρείται ότι χωρίζεται στις Λεκάνες Ατλαντικού και Ειρηνικού, οι τελευταίοι μήνες έχουν εντείνει το εν λόγω φαινόμενο, δεδομένου ότι η έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα καθιστά τη μετατόπιση πλοίων χρονοβόρα.
Στο πλαίσιο αυτό, πέραν της σταθερότητας που καταγράφεται στους ναύλους, ανυποχώρητη παραμένει η ψαλίδα στους ναύλους μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Ανατολικά του Σουέζ, δηλαδή στη λεκάνη του Ειρηνικού, οι ναύλοι για ένα LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. ανέρχονται σε $60.000/ημέρα. Δυτικά του Σουέζ, δηλαδή στη λεκάνη του Ατλαντικού, οι ναύλοι για ένα πλοίο ίδιων προδιαγραφών ανέρχονται σε $45.000/ημέρα.
Πρόκειται για μια διαφορά ύψους $15.000/ημέρα, η οποία καθίσταται ακόμα σημαντικότερη δεδομένου ότι οι ναύλοι βρίσκονται σε ευρύτερο πλαίσιο σε χαμηλά επίπεδα. Πέρυσι τον Σεπτέμβριο οι ναύλοι στη spot αγορά βρίσκονταν περίπου στα $170.000/ημέρα έως $180.000/ημέρα.
Παράλληλα, βάσει των δεδομένων της Fearnleys, δεν σημειώθηκαν μεταβολές ούτε στην αγορά χρονοναυλώσεων την περασμένη εβδομάδα. Το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. για ένα έτος παραμένει στα $60.500/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η προστασία και η ασφάλεια των πληρωμάτων να καταστεί η πρώτη προτεραιότητα για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική…
Οι Χούθι ανέλαβαν σήμερα την ευθύνη για την επίθεση στο υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο «Eternity C», τη δεύτερη επίθεση που εξαπολύουν οι…
Η ναυτική αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε σήμερα ότι περισυνελέγησαν από τη θάλασσα έξι μέλη πληρώματος του υπό λιβεριανή σημαία ελληνόκτητου…
Ολοκληρώθηκε το σπουδαίο deal μεταξύ των αδελφών Αγγελόπουλων και της οικογένειας Τσάκου για τη χορηγία της ΚΑΕ Ολυμπιακός, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η…
Τις τελευταίες εβδομάδες, ένας σημαντικός αριθμός αναλυτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πιθανότητα μιας μελλοντικής πολεμικής σύρραξης μεταξύ της Ρωσίας και του…
Η τεχνολογία των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (Floating Nuclear Power Plants – FNPPs) ανοίγει έναν νέο ορίζοντα στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε…
Η τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture ‒ OCC) περνά πλέον από τη θεωρία στην πράξη. Για πρώτη φορά παγκοσμίως,…
Από τις 10 Ιουλίου και μετά, η AEGEAN επαναφέρει μέρος του της προγράμματος από και προς Βηρυτό (Λίβανος). Σύμφωνα με ενημέρωση της AEGEAN, από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ