
Η Kongsberg Maritime, σε συνεργασία με τον νορβηγικό πάροχο τηλεπικοινωνιών Telenor Maritime, προχωρά σε ένα καινοτόμο τεχνολογικό εγχείρημα, που στοχεύει στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας στη θάλασσα. Στο πλαίσιο της δοκιμής, μια αυτόνομη ηλεκτρική φορτηγίδα θα εξοπλιστεί με το σύστημα επίπεδης κεραίας Kymeta Peregrine u8 της Eutelsat OneWeb. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία κεραίας θα επιτρέψει τη χρήση δορυφορικής συνδεσιμότητας χαμηλής γήινης τροχιάς (LEO) κατά την αυτόνομη λειτουργία του σκάφους στο φιορδ του Όσλο.
Η ηλεκτρική φορτηγίδα, ιδιοκτησία του διανομέα τροφίμων ASKO, είναι ένα από τα δύο σκάφη μηδενικών εκπομπών που τέθηκαν σε λειτουργία το 2022. Έκτοτε, πραγματοποιούνται εκτεταμένες δοκιμές, κατά τις οποίες τα σκάφη μεταφέρουν μέχρι και 16 ρυμουλκούμενα φορτία σε κάθε ταξίδι, μειώνοντας τη χερσαία κυκλοφορία κατά δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα και τις εκπομπές άνθρακα κατά 5.000 τόνους ετησίως.
Η ενσωμάτωση του συστήματος κεραίας της Eutelsat OneWeb επιτρέπει στην Kongsberg Maritime να δοκιμάσει τις δυνατότητες που προσφέρει η νέα δορυφορική τεχνολογία. Αυτές περιλαμβάνουν ταχύτατη σύνδεση με ελάχιστη καθυστέρηση και ικανότητα μεταφοράς μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι οι εντολές και οι πληροφορίες μπορούν να μεταδίδονται σχεδόν ακαριαία, κάτι που είναι απαραίτητο για την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία των αυτόνομων πλοίων, ακόμα και όταν αυτά βρίσκονται μακριά στη θάλασσα. Η ταχεία και αξιόπιστη επικοινωνία επιτρέπει την καλύτερη παρακολούθηση των σκαφών και τη λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο, διευκολύνοντας την απομακρυσμένη διαχείριση και τον έλεγχό τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Τις τροποποιήσεις της MLC που ενέκρινε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), αναγνωρίζοντας επισήμως πλέον τους ναυτικούς ως key workers, χαιρετίζει η INTERCARGO. Σύμφωνα…
Συνέχεια στο μπαράζ διεθνών συνεργειών με επίκεντρο την αποανθρακοποίηση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας έδωσαν πρόσφατα το Ηνωμένο Βασίλειο και η ιταλική εταιρεία ενέργειας Eni. Ειδικότερα,…
Σε αναθεώρηση του ASBATANKVOY, του ειδικού ναυλοσυμφώνου για τις ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων, προχώρησαν BIMCO και Association of Ship Brokers & Agents (USA) Inc. (ASBA). Η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ