
Μετά από έτη αποφυγής του να περνούν πάνω από το Αφγανιστάν κατά τη διάρκεια πτήσεων, κορυφαίες εταιρείες αερομεταφορών επιστρέφουν στους αφγανικούς αιθέρες, καθώς θεωρούν ότι αποτελούν ασφαλέστερη επιλογή έναντι του να πετάξουν κοντά στο Ισραήλ ή στο Ιράν.
Ειδικότερα, δημοσίευμα του Reuters αναφέρει ότι η Singapore Airlines, η British Airways και η Lufthansa έχουν αυξήσει τις πτήσεις τους πάνω από το Αφγανιστάν, παρότι η χώρα δεν παρέχει υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Το γεγονός αυτό και μόνο καταδεικνύει τον κίνδυνο που ενέχει η πραγματοποίηση πτήσεων κοντά στις χώρες που εμπλέκονται στην άνοδο του γεωπολιτικού θερμομέτρου στη Μέση Ανατολή.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι η Μέση Ανατολή είχε αναδειχθεί ως εναλλακτική για τις εταιρείες αερομεταφορών έναντι της Ρωσίας. Όμως, ελέω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή και της ανησυχίας περαιτέρω κλιμάκωσης, οι εταιρείες αερομεταφορών χάνουν άλλη μία από τις διαθέσιμες εναλλακτικές τους.
Ωστόσο, οι πτήσεις πάνω από το Αφγανιστάν δεν αποτελούν επιλογή δίχως κινδύνους. Η έλλειψη ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας αφήνει τα αεροσκάφη με μοναδικό «εφόδια» την ανάλυση που έχουν πραγματοποιήσει οι εταιρείες τους. Πέραν αυτού, οι πιλότοι επικοινωνούν ο ένας με τον άλλον, εφόσον σαφώς βρίσκονται κοντά την ώρα που περνούν πάνω από το Αφγανιστάν.
Επιπλέον, μία από τις κατευθυντήριες γραμμές της αμερικανικής FAA (Federal Aviation Administration) είναι τα αεροσκάφη να πετούν το χαμηλότερο στα 32.000 πόδια (περίπου 9.754 μ.), διότι θεωρείται ότι όπλα επιφανείας-αέρος είναι λιγότερο αποτελεσματικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ