
Στο επίκεντρο των προσπαθειών της Ινδίας να επιταχύνει την πράσινη μετάβαση των ινδικών λιμένων βρίσκεται η απανθρακοποίηση των ρυμουλκών που δραστηριοποιούνται στα μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Economic Times, που επικαλείται ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Λιμένων της Ινδίας, την προηγούμενη εβδομάδα παρουσιάστηκαν οι νεότερες κατευθυντήριες γραμμές του Προγράμματος Πράσινης Μετάβασης των Ρυμουλκών (GTTP), το οποίο προβλέπει τη μετάβαση όλων των ρυμουλκών, που λειτουργούν σε μεγάλα ινδικά λιμάνια, σε εναλλακτικά καύσιμα χαμηλότερων εκπομπών έως το 2040.
Ειδικότερα, η πρωτοβουλία GTTP αναμένεται σταδιακά να καταργήσει τα ρυμουλκά που καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα, μειώνοντας έτσι κατά 30% τις εκπομπές άνθρακα ανά τόνο φορτίου έως το 2030 και κατά 70% έως το 2047, στο πλαίσιο απανθρακοποίησης των ινδικών λιμένων.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης του GTTP, που θα ξεκινήσει τον προσεχή Οκτώβριο και θα διαρκέσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2027, τέσσερα μεγάλα λιμάνια της Ινδίας (Jawaharlal Nehru, Deendayal, Paradip, V.O. Chidambaranar) θα πρέπει να προμηθευτούν ή να ναυλώσουν τουλάχιστον δύο «πράσινα» ρυμουλκά το καθένα.
Τέλος, σύμφωνα με το υπουργείο, τα νεότευκτα ρυμουλκά θα κατασκευαστούν σε ναυπηγεία της Ινδίας, στο πλαίσιο ενίσχυσης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας, ενώ το κόστος της πρώτης φάσης του GTTP ανέρχεται στα $119 εκατ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ