
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων β΄ τριμήνου και α΄ εξαμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Navios Maritime Partners L.P., γνωστοποιώντας ακόμα ότι το 2024 έχει προχωρήσει σε κινήσεις ενίσχυσης του στόλου της στη second-hand αγορά συνολικού ύψους που ξεπερνά τα $500 εκατ.
Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη της Navios Partners, με επικεφαλής την κ. Αγγελική Φράγκου, διαμορφώθηκαν στα $101,5 εκατ. για το β΄ τρίμηνο του 2024 και στα $174,8 εκατ. για το α΄ εξάμηνο του έτους.
Η εταιρεία προχώρησε στην απόκτηση επτά πλοίων στη second-hand αγορά έναντι αθροιστικά $501,1 εκατ. Τα τέσσερα από αυτά βρίσκονται υπό ναυπήγηση και είναι Aframax/LR2 tankers, εξοπλισμένα με scrubbers. Το κόστος των πλοίων, η παράδοση των οποίων αναμένεται μεταξύ του β΄ εξαμήνου του 2027 και του α΄ εξαμήνου του 2028, ανέρχεται σε $263,7 εκατ.
Επιπλέον, η εταιρεία προέβη στην απόκτηση δύο containerships, μηχανής διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και μεθανόλης, τα οποία βρίσκονται υπό ναυπήγηση. Η παράδοση των πλοίων, το κόστος απόκτησης των οποίων ανήλθε σε $212 εκατ., αναμένεται το β΄ εξάμηνο του 2026.
Η τελευταία αγορά της Navios Partners το α΄ εξάμηνο του έτους αφορούσε ένα Ultra-handymax bulk carrier, ναυπηγημένο το 2015 και χωρητικότητας 61.339 dwt. Το κόστος απόκτησης του πλοίου ‒μέσω αξιοποίησης δικαιώματος προαίρεσης που διατηρούσε η Navios στο πλαίσιο συμβολαίου ναύλωσής του‒ ανήλθε σε $25,4 εκατ., ενώ η παράδοσή του αναμένεται το δ΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Παράλληλα, η Navios Partners παρέλαβε τους τελευταίους μήνες τέσσερα νεότευκτα πλοία. Τον Ιούνιο και τον Ιούλιο παρέλαβε τρία containerships μεταφορικής ικανότητας 5.300 TEUs, ενώ τον Αύγουστο ένα Aframax/LR2 tanker.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο στόλος της εταιρείας αριθμεί 75 bulk carriers, 56 tankers και 48 containerships. Στα πλοία αυτά περιλαμβάνονται 20 tankers και οκτώ containerships, τα οποία βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ