
Καθώς οι τιμές σιδηρομεταλλεύματος βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδά τους τα τελευταία δύο έτη, οι κολοσσοί εξόρυξης έχουν έρθει αντιμέτωποι με μείωση της κεφαλαιοποίησής τους, καθώς οι επενδυτές βρίσκουν λιγότερο θελκτικές τις μετοχές τους.
Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του Reuters, οι Big 4 της εξόρυξης σιδηρομεταλλεύματος (BHP, Rio Tinto, Vale, Fortescue) έχουν απολέσει $100 δισ. σε όρους κεφαλαιοποίησης. Το μεγαλύτερο χτύπημα έχουν δεχτεί οι Fortescue και Vale, που έχουν απολέσει περίπου 35-40% της αξίας των μετοχών τους.
Οι τιμές σιδηρομεταλλεύματος επί του παρόντος βρίσκονται κάτω από τα $100/τόνο. Τα $100/τόνο θεωρούνται άτυπο πλαφόν στην αγορά σιδηρομεταλλεύματος, καθώς είναι το σημείο όπου η εξόρυξη σιδηρομεταλλεύματος αρχίζει να καθίσταται οικονομικά μη βιώσιμη. Εξαίρεση φέρεται να αποτελούν projects σε Αυστραλία και Βραζιλία, όπου η παραγωγή είναι χαμηλού κόστους.
Αναλυτές και κύκλοι της αγοράς αναμένουν τις κινήσεις των Big 4. Σύμφωνα με αυτούς, οι κολοσσοί της αγοράς την ελέγχουν σε σημαντικό βαθμό. Συνεπώς, όπως και στην περίπτωση του OPEC+, προκειμένου να ανακόψουν την πτώση των τιμών, αρκεί να μειώσουν την παραγωγή τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ