
Ο πρωθυπουργός της Καμπότζης, Hun Manet, εγκαινίασε τη Δευτέρα 5 Αυγούστου ένα φιλόδοξο αλλά και αμφιλεγόμενο κανάλι $1,7 δισ., το οποίο θα παρέχει μια νέα σύνδεση από τον ποταμό Μεκόνγκ προς τη θάλασσα.
Στα εγκαίνια στην πόλη Prek Takeo, νοτιοανατολικά της πρωτεύουσας Phnom Penh, ο Manet χαρακτήρισε το project μήκους 180 χλμ. «ιστορικό», το οποίο «πρέπει να κατασκευαστεί με οποιοδήποτε κόστος».
Μόλις ολοκληρωθεί, το Funan Techo Canal θα εκτείνεται από ένα σημείο του ποταμού Μεκόνγκ, περίπου μία ώρα οδήγησης νοτιοανατολικά της Phnom Penh, έως τον κόλπο της Ταϊλάνδης.
Credit: EPA/KITH SEREY
To έργο καλύπτεται από ένα πέπλο αβεβαιότητας, το οποίο αφορά και την ίδια του τη χρήση. Θα χρησιμοποιείται για άρδευση ή για τη μεταφορά εμπορευμάτων, ενώ ερωτηματικό παραμένει και η χρηματοδότησή του και ο αντίκτυπος στη ροή του ποταμού Μεκόνγκ. Οικολόγοι έχουν προειδοποιήσει εδώ και καιρό ότι ο ποταμός, ο οποίος υποστηρίζει το ένα τέταρτο των ψαριών γλυκού νερού στον κόσμο και τη μισή παραγωγή ρυζιού στο Βιετνάμ, κινδυνεύει από τέτοιου είδους έργα υποδομής αλλά και από την κλιματική αλλαγή. Η Καμπότζη, το Λάος, το Βιετνάμ και η Ταϊλάνδη έχουν υπογράψει τη συμφωνία για τον ποταμό Μεκόνγκ του 1995, η οποία διέπει την κατανομή των πόρων του ποταμού.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το έργο θα προσφέρει μια εναλλακτική λύση για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που σήμερα περνούν στο Βιετνάμ πριν κατευθυνθούν προς τη θάλασσα, επιτρέποντας στην Καμπότζη να διατηρήσει τα έσοδα από τις μεταφορές στη χώρα.
Το περασμένο έτος, η China Road and Bridge Corporation, ένας κατασκευαστικός κολοσσός της Κίνας ο οποίος έχει χρηματοδοτήσει άλλα έργα υποδομής στην Καμπότζη, ανέλαβε τη μελέτη σκοπιμότητας του έργου. Παρά το γεγονός ότι η Καμπότζη αποτελεί στενό σύμμαχο του Πεκίνου, η κυβέρνηση της χώρας αρνείται ότι το νέο κανάλι θα ενταχθεί στο δίκτυο του Belt and Road Initiative.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ