
Με την Κάμαλα Χάρις να αναμένεται να λάβει το χρίσμα των Δημοκρατικών, η κόντρα στις αμερικανικές εκλογές της 5ης Νοεμβρίου θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- ανάμεσα στην ίδια και τον πρώην Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Οι θέσεις που εκφράζει ο Ντόναλντ Τραμπ σαφώς διαφέρουν ιδιαίτερα από εκείνες της Δημοκρατικής αντιπάλου του και κεντρίζουν τα βλέμματα της ναυτιλίας, δεδομένου ότι η ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη έχει τη δύναμη να φέρει άνεμο αλλαγής στο παγκόσμιο εμπόριο.
Στο πλαίσιο αυτό, η ναυλομεσιτική Allied εστιάζει στην επόμενη μέρα για τη ναυτιλία, εφόσον και αν ο Ντόναλντ Τραμπ επανεκλεγεί. Δεν είναι κρυφό ότι ο Ντόναλντ Τραμπ θεωρεί σημαντικότατο «κίνδυνο» για τις ΗΠΑ την αναπτυξιακή πορεία της Κίνας και συνεπώς μια επανεκλογή του αναμένεται να οδηγήσει σε νέο γύρο αμερικανικών δασμών. Οι δασμοί αυτοί, κατά συνέπεια, θα εντείνουν τα επίπεδα προστατευτισμού στο παγκόσμιο εμπόριο.
Από την άλλη, οι θέσεις της Κάμαλα Χάρις στο διεθνές εμπόριο συνάδουν με την ευρύτερη στρατηγική που έχει χαράξει η Ουάσιγκτον τα τελευταία έτη (όσον αφορά την Κίνα): ανταγωνισμός και συνεργασία ταυτόχρονα.
Η αγορά των containerships σαφώς έρχεται στον νου, δεδομένου ότι η πλειοψηφία των κυριότερων routes της αγοράς εκκινούν από την Κίνα και καταλήγουν στις ΗΠΑ. Στο μέτωπο των bulk carriers, κυρίως όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι δασμοί αποτελούν παράγοντα που έχει επιδράσει σημαντικά στο παρελθόν, με αντίκτυπο στα routes και στα τονομίλια.
Στο μέτωπο της παραγωγής και των εξαγωγών ορυκτών καυσίμων, μια δεύτερη προεδρία Τραμπ θα μπορούσε να φέρει άνοδο της παραγωγής και των εξαγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτό, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία θα επωφελούνταν από ένα ισχυρό δολάριο και αυξημένες παραγγελίες για LNG carriers, υπογραμμίζει η Allied.
Στον αντίποδα η κ. Χάρις το 2020 στο παρελθόν έχει εκφράσει την πεποίθησή της ότι οι ΗΠΑ πρέπει να στοχεύσουν σε κλιματική ουδετερότητα έως το 2030. Κατά τη διάρκεια της θητείας της ως Γενικού Εισαγγελέα της Καλιφόρνια, η Κάμαλα Χάρις έθεσε στο στόχαστρο εταιρείες ενέργειας όπως η ExxonMobil.
Συνεπώς, η πολιτική που αναμένεται να χαράξει (εφόσον καταρχάς λάβει το χρίσμα των Δημοκρατικών και κατά δεύτερον εκλεγεί) με επίκεντρο το κλίμα θα παραμείνει στο ίδιο μήκος κύματος με εκείνη του προέδρου Μπαίντεν, υπό την προεδρία του οποίου οι ΗΠΑ εκτιμάται πως πραγματοποίησαν σημαντικά άλματα στο περιβαλλοντικό μέτωπο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ