
Με την Κάμαλα Χάρις να αναμένεται να λάβει το χρίσμα των Δημοκρατικών, η κόντρα στις αμερικανικές εκλογές της 5ης Νοεμβρίου θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- ανάμεσα στην ίδια και τον πρώην Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Οι θέσεις που εκφράζει ο Ντόναλντ Τραμπ σαφώς διαφέρουν ιδιαίτερα από εκείνες της Δημοκρατικής αντιπάλου του και κεντρίζουν τα βλέμματα της ναυτιλίας, δεδομένου ότι η ισχυρότερη οικονομία του πλανήτη έχει τη δύναμη να φέρει άνεμο αλλαγής στο παγκόσμιο εμπόριο.
Στο πλαίσιο αυτό, η ναυλομεσιτική Allied εστιάζει στην επόμενη μέρα για τη ναυτιλία, εφόσον και αν ο Ντόναλντ Τραμπ επανεκλεγεί. Δεν είναι κρυφό ότι ο Ντόναλντ Τραμπ θεωρεί σημαντικότατο «κίνδυνο» για τις ΗΠΑ την αναπτυξιακή πορεία της Κίνας και συνεπώς μια επανεκλογή του αναμένεται να οδηγήσει σε νέο γύρο αμερικανικών δασμών. Οι δασμοί αυτοί, κατά συνέπεια, θα εντείνουν τα επίπεδα προστατευτισμού στο παγκόσμιο εμπόριο.
Από την άλλη, οι θέσεις της Κάμαλα Χάρις στο διεθνές εμπόριο συνάδουν με την ευρύτερη στρατηγική που έχει χαράξει η Ουάσιγκτον τα τελευταία έτη (όσον αφορά την Κίνα): ανταγωνισμός και συνεργασία ταυτόχρονα.
Η αγορά των containerships σαφώς έρχεται στον νου, δεδομένου ότι η πλειοψηφία των κυριότερων routes της αγοράς εκκινούν από την Κίνα και καταλήγουν στις ΗΠΑ. Στο μέτωπο των bulk carriers, κυρίως όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι δασμοί αποτελούν παράγοντα που έχει επιδράσει σημαντικά στο παρελθόν, με αντίκτυπο στα routes και στα τονομίλια.
Στο μέτωπο της παραγωγής και των εξαγωγών ορυκτών καυσίμων, μια δεύτερη προεδρία Τραμπ θα μπορούσε να φέρει άνοδο της παραγωγής και των εξαγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτό, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία θα επωφελούνταν από ένα ισχυρό δολάριο και αυξημένες παραγγελίες για LNG carriers, υπογραμμίζει η Allied.
Στον αντίποδα η κ. Χάρις το 2020 στο παρελθόν έχει εκφράσει την πεποίθησή της ότι οι ΗΠΑ πρέπει να στοχεύσουν σε κλιματική ουδετερότητα έως το 2030. Κατά τη διάρκεια της θητείας της ως Γενικού Εισαγγελέα της Καλιφόρνια, η Κάμαλα Χάρις έθεσε στο στόχαστρο εταιρείες ενέργειας όπως η ExxonMobil.
Συνεπώς, η πολιτική που αναμένεται να χαράξει (εφόσον καταρχάς λάβει το χρίσμα των Δημοκρατικών και κατά δεύτερον εκλεγεί) με επίκεντρο το κλίμα θα παραμείνει στο ίδιο μήκος κύματος με εκείνη του προέδρου Μπαίντεν, υπό την προεδρία του οποίου οι ΗΠΑ εκτιμάται πως πραγματοποίησαν σημαντικά άλματα στο περιβαλλοντικό μέτωπο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Τεράστια έκρηξη, την οποία πιθανόν προκάλεσε ανάφλεξη χημικών υλικών, σκότωσε τουλάχιστον 18 ανθρώπους και τραυμάτισε περισσότερους από 700, χθες Σάββατο, στο μεγαλύτερο λιμάνι του…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ