
Το 2008 αποτέλεσε το έτος κορύφωσης της διαφοράς του όγκου των εξαγωγών μεταξύ της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας. Έκτοτε το χάσμα ανάμεσα στις δύο ασιατικές χώρες σταδιακά μειώνεται, με αποτέλεσμα τη δεδομένη χρονική περίοδο να βρίσκεται στα χαμηλότερα ιστορικά επίπεδα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του CEIC, οι εξαγωγές της Νότιας Κορέας στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του έτους διαμορφώθηκαν στα $334,8 δισ., σημειώνοντας ετήσια άνοδο κατά 9%. Από την άλλη πλευρά, το ίδιο διάστημα, οι εξαγωγές της Ιαπωνίας ανήλθαν στα $338,3 δισ., σημειώνοντας ετήσια μείωση κατά 3,6%. Κατ’ επέκταση το χάσμα ανάμεσα στις δύο χώρες της Ασίας ανέρχεται μόλις στα $3,5 δισ. και η Νότια Κορέα φαίνεται να βρίσκεται πιο κοντά από κάθε άλλη φορά στην επίτευξη ενός σημαντικού ορόσημου.
Όσον αφορά το μείγμα των εξαγωγών, η Ιαπωνία βασίζεται κατά κύριο λόγο στην αυτοκινητοβιομηχανία και στη ναυπηγική βιομηχανία, οι οποίες βρίσκονται σε πτωτική τάση από το 2011, λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τη Νότια Κορέα και την Κίνα. Αντίθετα, οι εξαγωγές της Νότιας Κορέας αυξάνονται, χάρη στην ισχυρή άνοδο βασικών τομέων της βιομηχανίας, όπως η παραγωγή ημιαγωγών και αυτοκινήτων.
Εν κατακλείδι, εάν η αύξηση των εξαγωγών της Νότιας Κορέας συνεχιστεί, τότε αναμένεται να ξεπεράσει την Ιαπωνία για πρώτη φορά στα χρονικά. Αυτή η αλλαγή αντανακλά τη δυναμική φύση του παγκόσμιου εμπορίου και τη λεπτή ισορροπία οικονομικής ισχύος στην Ανατολική Ασία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ