
Σε μια σημαντική εξέλιξη στη ναυτιλιακή βιομηχανία, οι προδιαγραφές για τις δεξαμενές εξισορρόπησης (ballast tanks) των φορτηγών πλοίων που φέρουν τη σήμανση ESP (Έκθεση Ειδικού Σχεδίου) έχουν εναρμονιστεί με τα κριτήρια που ισχύουν για τα πετρελαιοφόρα. Αυτή η αλλαγή σημαίνει ότι η κατάσταση της επίστρωσης των δεξαμενών δεν πρέπει να είναι κατώτερη του «ΚΑΛΗ». Καταστάσεις επίστρωσης όπως «ΜΕΤΡΙΑ» ή «ΚΑΚΗ» απαιτούν επανεξέταση και πιθανή ανανέωση στις επόμενες ετήσιες επιθεωρήσεις.
Ειδικότερα, μετά την πρώτη ανανέωση ή μεσοπρόθεσμη επιθεώρηση που θα ξεκινήσει από την 1η Ιουλίου 2024, θα υλοποιείται ετήσια εξέταση εάν η κατάσταση της επίστρωσης δεν αποκατασταθεί σε «ΚΑΛΗ». Αυτό υποδηλώνει μια σημαντική ενίσχυση στα μέτρα προστασίας της ακεραιότητας των πλοίων, καθώς οι δεξαμενές εξισορρόπησης παίζουν κρίσιμο ρόλο στη σταθερότητα και στην ισορροπία τους κατά τη διάρκεια της πλεύσης.
Παράλληλα, για φορτηγά πλοία ηλικίας άνω των 20 ετών και με μήκος πάνω από 150 μ., οι διπλού τοιχώματος κενοί χώροι που περιβάλλουν τα φορτία θα υποβάλλονται σε ετήσια εξέταση εφόσον η προστατευτική επίστρωση βρεθεί σε «ΚΑΚΗ» κατάσταση.
Αναφορικά με τα πετρελαιοφόρα, οι ορισμοί και οι απαιτήσεις για τις δοκιμές των δεξαμενών φορτίου έχουν διευκρινιστεί. Το πλήρωμα τώρα πρέπει να διεξάγει τις δοκιμές εντός του παραθύρου της ανανέωσης, αλλά όχι περισσότερο από τρεις μήνες πριν από την επισταμένη εξέταση. Επιπλέον, έχει γίνει τροποποίηση στον ορισμό των πετρελαιοφόρων, για να καταστεί σαφές ότι ο Κώδικας ESP δεν εφαρμόζεται σε πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο σε ανεξάρτητες δεξαμενές, που δεν είναι μέρος της κατασκευής του πλοίου.
Οι απαιτήσεις για συνεχή συντήρηση των δεξαμενών εξισορρόπησης και των διπλών τοιχωμάτων των κενών χώρων των φορτηγών πλοίων, καθώς και η τακτική επιθεώρηση των πετρελαιοφόρων, ενισχύουν τις προδιαγραφές ασφαλείας για την προστασία της θάλασσας και των ναυτικών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ