
Η βιομηχανία ενδυμάτων του Μπανγκλαντές παραπαίει, μετά την επιβολή απαγόρευσης κυκλοφορίας και διακοπής των επικοινωνιών από τις Αρχές, στο πλαίσιο της φονικής καταστολής των φοιτητικών διαδηλώσεων. Ως εκ τούτου, τα εργοστάσια έκλεισαν και οι αποστολές από τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα ενδυμάτων στον κόσμο διακόπηκαν.
Περισσότεροι από 100 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους τις τελευταίες ημέρες σε συγκρούσεις μεταξύ αστυνομίας και φοιτητών, οι οποίοι διαδηλώνουν κατά ενός συστήματος ποσόστωσης θέσεων εργασίας.
Οι Αρχές επέβαλαν την περασμένη εβδομάδα απαγόρευση της κυκλοφορίας, διέκοψαν τις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και διαδικτύου και ανέπτυξαν τον στρατό, ενώ οι δυνάμεις ασφαλείας φέρονται να έδωσαν εντολή να πυροβολούν. Οι περιορισμοί άρθηκαν εν μέρει, με αποτέλεσμα το μερικό άνοιγμα των εργοστασίων, αν και η συνδεσιμότητα παρέμεινε αποσπασματική.
Οι αναταραχές στη χώρα έχουν θορυβήσει κολοσσούς της λιανικής αγοράς, όπως η H&M, ενώ την ίδια ώρα οι ροές των παραγγελιών έχουν καθυστερήσει και τα κόστη μεταφοράς αυξάνονται.
Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν σε διεθνή ΜΜΕ ότι έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη προς το Μπανγκλαντές ως προς το ότι μπορεί να λειτουργήσει εύρυθμα ως κράτος. Την ίδια ώρα, σημειώνουν ότι οι καθυστερήσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων στα διεθνή λιμάνια θα ωθήσουν αγοραστές από τη Δύση να μετατοπίσουν μέρος των εφοδιαστικών τους αλυσίδων σε άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Καμπότζη.
Αναλυτές εκτιμούν ότι το έμφραγμα στο Μπανγκλαντές έχει βαρύ τίμημα για την οικονομία της χώρας, η οποία εξυμνήθηκε για τον ταχύ μετασχηματισμό της με γνώμονα τις εξαγωγές. Στο ίδιο μήκος κύματος, στελέχη του Συνδέσμου Κατασκευαστών και Εξαγωγέων Ενδυμάτων του Μπανγκλαντές δήλωσαν στο Al Jazeera ότι η βιομηχανία απώλεσε $150 εκατ. την ημέρα κατά τη διάρκεια της απαγόρευσης κυκλοφορίας.
Οι επιπτώσεις των διαδηλώσεων θα αυξήσουν το κόστος των μεταφορών, που παρουσιάζει ήδη σημαντική άνοδο, λόγω των συγκρούσεων στην Ερυθρά Θάλασσα. Κατά την Xeneta, οι ναύλοι για τις εξαγωγές από το λιμάνι Chittagong του Μπανγκλαντές προς τη βόρεια Ευρώπη έχουν τριπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο σε $6.400/FEU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ο αριθμός των πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης στον παγκόσμιο στόλο συνεχίζει να αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς. Ειδικότερα, ο ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi παρέδωσε πρόσφατα το…
Στην επέκταση του στόλου του εστιάζει εκ νέου ο κολοσσός ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ADNOC. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Η spot ναυλαγορά των LNG carriers παραμένει υπό έντονη πίεση, με τους ναύλους να σημειώνουν περιορισμένες μεταβολές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Οι συνομιλίες μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών διαπραγματευτών στην Κωνσταντινούπολη ολοκληρώθηκαν μετά από περίπου δύο ώρες, δήλωσε πηγή του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών. Στις συνομιλίες παρευρέθηκαν…
Η Αιθιοπία, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Αφρικής, συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον διεθνών επενδυτών, με στόχο την ενίσχυση της οικονομικής της…
Με 623 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα διατηρεί την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη χώρα μας παρατηρείται σταθερή ανοδική τάση…
Άνοδο 5% κατέγραψε η χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας το 2024, με τον όγκο των τραπεζικών δανείων να ανέρχονται σε $53,51 δισ., σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ