
Μία ακόμα σημαντική επίπτωση, πέραν της αύξησης των ανθρακικών εκπομπών, επιφέρει η ναυσιπλοΐα υψηλών ταχυτήτων από τα πλοία που διασχίζουν τη Μεσόγειο Θάλασσα. Συγκεκριμένα, οι υψηλές ταχύτητες των πλοίων θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των φαλαινών της Μεσογείου.
Η διατήρηση της ταχύτητας των πλοίων κάτω από τους 10 κόμβους είναι ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να αποφευχθεί ο κίνδυνος θανατηφόρων συγκρούσεων με τα θαλάσσια θηλαστικά, ιδίως σε περιοχές όπως η Particular Sensitive Sea Area (PSSA) στη βορειοδυτική Μεσόγειο, όπου η προσαρμογή των διαδρομών των πλοίων δεν είναι πρακτικά εφικτή επιλογή.
Σύμφωνα με αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησαν σε συνεργασία η OceanCare και η Quiet-Oceans, το 80% των αποστάσεων που διήνυσαν εμπορικά πλοία στην περιοχή PSSA το 2023 πραγματοποιήθηκε με ταχύτητες άνω των 10 κόμβων. Από την άλλη πλευρά, μόλις το 15% της συνολικής απόστασης εκτελέστηκε εντός των ορίων ταχύτητας.
Ειδικότερα, τα πλοία Ro-Ro διήνυσαν το περασμένο έτος περισσότερα από 10 εκατ. χλμ., με το 90% αυτών να πραγματοποιείται με υψηλές ταχύτητες, οι οποίες υπερέβησαν τους 10 κόμβους, ενώ για το 30% οι ταχύτητες ξεπέρασαν ακόμα και τους 20 κόμβους.
Η OceanCare και οι συνεργάτες της κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πιθανότητα μιας σύγκρουσης να έχει θανατηφόρα αποτελέσματα για μια φάλαινα είναι πολύ χαμηλή, όταν η ταχύτητα του πλοίου δεν υπερβαίνει τους 10 κόμβους.
Τέλος, σύστησαν στην ισπανική κυβέρνηση να θεσπίσει ένα ανώτατο όριο ταχύτητας για την προστασία των φαλαινών εντός της θαλάσσιας περιοχής «Cetacean Migratory Corridor», που αποτελεί τμήμα της PSSA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ