
Αύξηση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάιο εφέτος, με την αξία των εισαγωγών να υπερβαίνει σημαντικά εκείνην των εξαγωγών.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
-Η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 7.549,4 εκατ. ευρώ έναντι 7.067,6 εκατ. ευρώ τον Μάιο 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 6,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε μείωση κατά 373,1 εκατ. ευρώ ή 6,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε μείωση κατά 383,6 εκατ. ευρώ ή 7%).
-Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 4.159,4 εκατ. ευρώ έναντι 4.082,3 εκατ. ευρώ τον Μάιο 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 1,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή καταγράφηκε μείωση κατά 212,7 εκατ. ευρώ ή 6,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε μείωση κατά 203,1 εκατ. ευρώ ή 6,5%).
-Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 3.390,0 εκατ. ευρώ έναντι 2.985,3 εκατ. ευρώ τον Μάιο 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 13,6% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσιάστηκε μείωση κατά 160,4 εκατ. ευρώ ή 6,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε μείωση κατά 180,5 εκατ. ευρώ ή 7,6%).
-Το α’ 5μηνο,η συνολική αξία των εισαγωγών ανήλθε στο ποσό των 35.390,7 εκατ. ευρώ έναντι 34.490,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 2,6% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 593,9 εκατ. ευρώ ή 2,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία σημειώθηκε αύξηση κατά 570,2 εκατ. ευρώ ή 2,3%).
-Η συνολική αξία των εξαγωγών ανήλθε στο ποσό των 20.970,7 εκατ. ευρώ έναντι 21.954,3 εκατ. ευρώ το α’ 5μηνο του 2023, παρουσιάζοντας μείωση 4,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή υπήρξε μείωση κατά 605,0 εκατ. ευρώ ή 3,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσιάστηκε μείωση κατά 545,5 εκατ. ευρώ ή 3,6%).
-Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 14.420,0 εκατ. ευρώ έναντι 12.536,5 εκατ. ευρώ το α’ 5μηνο του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 15% (χωρίς τα πετρελαιοειδή σημειώθηκε αύξηση κατά 1.198,9 εκατ. ευρώ ή 11,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία υπήρξε αύξηση κατά 1.115,7 εκατ. ευρώ ή 11,1%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ