
Αν είμαστε τυχεροί, το 2027 θα έχουμε μια διαφορετική συνέλευση μετόχων, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy Ανδρέας Σιάμισιης αναφερόμενος στις έρευνες για υδρογονάνθρακες που είναι σε εξέλιξη στο Ιόνιο και Δυτικά – Νοτιοδυτικά της Κρήτης.
Ο ίδιος επανέλαβε ωστόσο ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για την υλοποίηση ερευνητικών γεωτρήσεων. «Έχουν ολοκληρωθεί οι σεισμικές έρευνες σε όλες τις περιοχές και είναι σε εξέλιξη η ερμηνεία των δεδομένων που προέκυψαν από αυτές, η οποία χρειάζεται 6-12 μήνες ακόμη. Θα δούμε τα τεχνικά, περιβαλλοντικά και πολιτικά θέματα και εντός 12-18 μηνών θα πάρουμε την απόφαση αν θα προχωρήσουμε σε ερευνητική γεώτρηση», ανέφερε.
Ο κ. Σιάμισιης έκανε εκτενή αναφορά στα θεσμικά ζητήματα της αγοράς καυσίμων με έμφαση στο πλαφόν στα περιθώρια κέρδους – του οποίου ζήτησε την άρση – και την παραβατικότητα. «Υπάρχει κλοπή σε πολύ μεγάλο, διψήφιο ποσοστό πρατηρίων στην Ελλάδα. Προσπαθούμε να λειτουργήσουμε με σωστή ποιότητα και ποσότητα και έχουμε να ανταγωνιστούμε πρατήρια που πουλάνε πιο χαμηλά από ό,τι αγοράζουν από το διυλιστήριο. Μόνο με θαύμα εξηγείται να αγοράζει κανείς 1 κυβικό και να πουλάει 1,5. Οι έλεγχοι έχουν αυξηθεί αλλά το θέμα είναι σοβαρό και επηρεάζει την υγιή επιχειρηματικότητα στον κλάδο που δεν κλέβει τους πελάτες και αποδίδει τους φόρους στο Δημόσιο», ανέφερε ο κ. Σιάμισιης.
Σε σχέση με τις τιμές επεσήμανε ότι από τα 2 ευρώ περίπου που είναι η τιμή στην αντλία, το 1,2 ευρώ είναι φόροι και από τα υπόλοιπα 80 λεπτά τα 60-65 είναι το κόστος του αργού, «γι’ αυτό είναι περιορισμένες οι δυνατότητες μας να στηρίξουμε τους καταναλωτές», είπε.
Αναφορικά με την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των διυλιστηρίων ο κ. Σιάμισιης ανέφερε ότι δεν είναι γνωστό ακόμη το ύψος της και ότι δεν θα επηρεάσει το μέρισμα του 2023 αλλά του 2024 και του 2025. Όπως είπε η έκτακτη εισφορά δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αλλά ευρωπαϊκή οδηγία, ωστόσο είναι στημένη πάνω σε ένα λάθος, το ότι αναφέρεται σε υπερκέρδη. «Δεν υπάρχουν υπερκέρδη, δεν χρεώνουμε περισσότερο από ό,τι πρέπει. Όταν η βάση σύγκρισης είναι οι χρονιές που είχαμε κορονοϊό, και ένα ευρώ να βγει σήμερα θα φαίνεται σαν υπερκέρδος. Είναι ένα κατασκεύασμα της Ευρώπης», τόνισε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ