
Αν είμαστε τυχεροί, το 2027 θα έχουμε μια διαφορετική συνέλευση μετόχων, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy Ανδρέας Σιάμισιης αναφερόμενος στις έρευνες για υδρογονάνθρακες που είναι σε εξέλιξη στο Ιόνιο και Δυτικά – Νοτιοδυτικά της Κρήτης.
Ο ίδιος επανέλαβε ωστόσο ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για την υλοποίηση ερευνητικών γεωτρήσεων. «Έχουν ολοκληρωθεί οι σεισμικές έρευνες σε όλες τις περιοχές και είναι σε εξέλιξη η ερμηνεία των δεδομένων που προέκυψαν από αυτές, η οποία χρειάζεται 6-12 μήνες ακόμη. Θα δούμε τα τεχνικά, περιβαλλοντικά και πολιτικά θέματα και εντός 12-18 μηνών θα πάρουμε την απόφαση αν θα προχωρήσουμε σε ερευνητική γεώτρηση», ανέφερε.
Ο κ. Σιάμισιης έκανε εκτενή αναφορά στα θεσμικά ζητήματα της αγοράς καυσίμων με έμφαση στο πλαφόν στα περιθώρια κέρδους – του οποίου ζήτησε την άρση – και την παραβατικότητα. «Υπάρχει κλοπή σε πολύ μεγάλο, διψήφιο ποσοστό πρατηρίων στην Ελλάδα. Προσπαθούμε να λειτουργήσουμε με σωστή ποιότητα και ποσότητα και έχουμε να ανταγωνιστούμε πρατήρια που πουλάνε πιο χαμηλά από ό,τι αγοράζουν από το διυλιστήριο. Μόνο με θαύμα εξηγείται να αγοράζει κανείς 1 κυβικό και να πουλάει 1,5. Οι έλεγχοι έχουν αυξηθεί αλλά το θέμα είναι σοβαρό και επηρεάζει την υγιή επιχειρηματικότητα στον κλάδο που δεν κλέβει τους πελάτες και αποδίδει τους φόρους στο Δημόσιο», ανέφερε ο κ. Σιάμισιης.
Σε σχέση με τις τιμές επεσήμανε ότι από τα 2 ευρώ περίπου που είναι η τιμή στην αντλία, το 1,2 ευρώ είναι φόροι και από τα υπόλοιπα 80 λεπτά τα 60-65 είναι το κόστος του αργού, «γι’ αυτό είναι περιορισμένες οι δυνατότητες μας να στηρίξουμε τους καταναλωτές», είπε.
Αναφορικά με την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των διυλιστηρίων ο κ. Σιάμισιης ανέφερε ότι δεν είναι γνωστό ακόμη το ύψος της και ότι δεν θα επηρεάσει το μέρισμα του 2023 αλλά του 2024 και του 2025. Όπως είπε η έκτακτη εισφορά δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αλλά ευρωπαϊκή οδηγία, ωστόσο είναι στημένη πάνω σε ένα λάθος, το ότι αναφέρεται σε υπερκέρδη. «Δεν υπάρχουν υπερκέρδη, δεν χρεώνουμε περισσότερο από ό,τι πρέπει. Όταν η βάση σύγκρισης είναι οι χρονιές που είχαμε κορονοϊό, και ένα ευρώ να βγει σήμερα θα φαίνεται σαν υπερκέρδος. Είναι ένα κατασκεύασμα της Ευρώπης», τόνισε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
«Θύελλα» αντιδράσεων έχει προκαλέσει στο εσωτερικό των Ηνωμένων Πολιτειών η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, καθώς οι δασμοί που επέβαλε απειλούν…
Η κυβέρνηση της Δανίας ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα κρατικά υποστηριζόμενο πρόγραμμα για πλοία έναντι πολεμικού κινδύνου, ύψους $1 δισ., το οποίο θα…
Νέα ώθηση θα λάβει η ζήτηση για Aframaxes από την εκκίνηση της επέκτασης του αγωγού Trans-Alpine pipeline (TAL), ο οποίος επιτρέπει πλέον στην Τσεχία…
Με σημαντικές απώλειες ολοκληρώθηκε ο Απρίλιος για το πετρέλαιο της Βενεζουέλας, η οποία «είδε» τις εξαγωγές της να μειώνονται σε χαμηλό εννέα μηνών. Συγκεκριμένα,…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε πακέτο 500 εκατομμυρίων ευρώ για την προώθηση της ευρωπαϊκής επιστημονικής έρευνας. «Ο ρόλος της…
Ισχυρό comeback έκαναν οι παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ