
Πεδίο διενέξεων αποτελεί ο φόρος χωρητικότητας στη Γαλλία, καθώς, ενόψει των εθνικών εκλογών, τα δύο κορυφαία πολιτικά κόμματα στις δημοσκοπήσεις εξετάζουν το ενδεχόμενο κατάργησης του συγκεκριμένου καθεστώτος φορολογίας των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Σημειώνεται ότι με τον φόρο χωρητικότητας (tonnage tax) οι εταιρείες, αντί να φορολογούνται με βάση τα πραγματικά τους κέρδη, φορολογούνται με βάση το net tonnage του στόλου τους.
Tα δύο κόμματα που διεκδικούν το χρίσμα θεωρούν ότι η κατάργηση του tonnage tax θα απέφερε σημαντική αύξηση των δημοσίων εσόδων, ωστόσο σύμφωνα με τη ReedSmith κάτι τέτοιο δεν είναι απλό. Από την άλλη, το tonnage tax έχει συγκεκριμένα οικονομικά οφέλη για τη γαλλική οικονομία, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τις θέσεις εργασίας. Το γεγονός ότι πολλές εταιρείες επιλέγουν να είναι εγκατεστημένες στη Γαλλία, λόγω του φορολογικού καθεστώτος, έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της απασχόλησης. Ακόμη, ο αριθμός των πλοίων με γαλλική σημαία έχει αυξηθεί σημαντικά, από 313 το 2017 σε 421 το 2023. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο καθεστώς φόρου χωρητικότητας, το οποίο ενθαρρύνει τις ναυτιλιακές εταιρείες να εγγράφουν πλοία στο γαλλικό νηολόγιο, αν και δεν είναι προαπαιτούμενο.
Σύμφωνα με γαλλικά ΜΜΕ, η αρνητική στάση του ακροδεξιού ηγέτη της Εθνικής Συσπείρωσης, Ζορντάν Μπαρντελά, που έχει προβάδισμα στις δημοσκοπήσεις, απέναντι στο tonnage tax έγκειται στις πολύ καλές σχέσεις Μακρόν και Saadé, του επικεφαλής της CMA CGM.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια καινοτόμος τεχνολογία, που υπόσχεται να μεταμορφώσει το μέλλον της ναυτιλίας, επιλέχθηκε για χρηματοδότηση από το πρόγραμμα αποανθρακοποίησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Το έργο αφορά…
Ως απάντηση στην αυξανόμενη ανάγκη για ταχεία απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι βιομηχανικές συμμαχίες ZESTAs και SASHA Coalition ανακοινώνουν…
Συνεχίζει να επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα η αεροπορική εταιρεία American Airlines, ξεκινώντας την 5η καθημερινή πτήση της προς την Αθήνα με μια…
Η αντιπαλότητα που χαρακτηρίζει τις σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ινδίας το τελευταίο διάστημα, ελέω των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία, γίνεται όλο και…
Ως γνωστόν, οι δασμοί Τραμπ άσκησαν σημαντική επίδραση στις ροές του εμπορίου από τον πρώτο κιόλας καιρό της επιβολής τους. Μία από τις αντιδράσεις-τακτικές…
Γεγονός αποτελεί η πρώτη παγκοσμίως τροφοδοσία πλοίου με πράσινη αμμωνία στο Dalian της Κίνας. H επιχείρηση πραγματοποιήθηκε από τη Sinobunker, θυγατρική της Cosco Shipping.…
Μια νέα συμμαχία διάρκειας δύο ετών, με στόχο την επιτάχυνση των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, σύστησαν το Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD) και…
Έπειτα από περισσότερα από είκοσι έτη αποχής από το Τρινιντάντ και Τομπάγκο, η ExxonMobil αναμένεται να εγκαινιάσει ένα νέο κεφάλαιο στο νησιωτικό κράτος της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ