
Με στόχο την εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία, η Capital Gas, η ERMA FIRST και η BABCOCK ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για την εγκατάσταση ενός πρωτοποριακού συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Το σύστημα που πρόκειται να υιοθετήσουν, γνωστό ως «carbon fit», θα ενσωματωθεί σε τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).
Τα πλοία μεταφοράς LCO2, μεταφορικής ικανότητας 22.000 κ.μ., θα παραδοθούν από το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard το 2026 και θα ενταχθούν στο στόλο της Capital Gas ως τα μεγαλύτερα του είδους τους που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Το σύστημα ERMA FIRST CARBON FIT έχει λάβει έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον Llyod’s Register και τον DNV.
H τεχνολογία του εν λόγω συστήματος βασίζεται στον διαλύτη αμίνης, ο οποίος απορροφά το CO2 από τα καυσαέρια σε ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα που επιτρέπει την επαφή διαλύτη και διοξειδίου του άνθρακα.. Στη συνέχεια, το μείγμα του διαλύτη και του δεσμευμένου CO2 θερμαίνεται προκειμένου να προκληθεί μια χημική αντίδραση διαχωρισμού του CO2 από τον διαλύτη. Το απελευθερωμένο αέριο CO2 υγροποιείται με τη βοήθεια του συστήματος eco CO2 της Babcock LGE και αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές χαμηλής θερμοκρασίας επί του πλοίου. Το υγροποιημένο CO2 διατηρείται στις δεξαμενές υπό πίεση και είναι έτοιμο για εκφόρτωση.
Από τη χημική αντίδραση που προκλήθηκε, ο αναγεννημένος διαλύτης μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στον κύκλο δέσμευσης του CO2. Αυτός ο κύκλος επιτρέπει τη συνεχή και αποδοτική λειτουργία του συστήματος.
Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas Ship Management Corp., ανέδειξε την ουσιώδη συνεισφορά αυτής της πρωτοβουλίας στην προσπάθεια της εταιρείας για μείωση της περιβαλλοντικής της επίδρασης. Από την άλλη, ο Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της ERMA FIRST GROUP, ανέδειξε τη σημασία του έργου, αναφέροντας ότι το ποσοστό δέσμευσης CO2 θα υπερβεί το 70%, συνεισφέροντας σημαντικά στην επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης της Capital Gas.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ακυβερνησία λόγω μηχανικής βλάβης φορτηγού πλοίου σημαίας Λιβερίας με 27 μέλη πληρώματος στη θαλάσσια περιοχή 2,8 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά του Ακρωτηρίου Μαλέα. Στην περιοχή…
Ανθυπολοχαγός (ΠΖ) του Πολεμικού Ναυτικού έχασε σήμερα, Tρίτη 29 Απριλίου, τη ζωή του κατά την διάρκεια εκπαίδευσης στην Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών. Όπως ανακοινώθηκε από…
Τις προοπτικές της Metlen παρουσίασε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ευάγγελος Μυτιληναίος, σε συνέντευξη στην πρωινή εκπομπή “Europe Early Edition” του…
Πιστή στη δέσμευσή της περί εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για το πλήρωμά της, η Capital Group, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη ήρθε σε συμφωνία…
Οι πυροσβέστες κατάφεραν αργά χθες, Δευτέρα 28 Απριλίου, το βράδυ να θέσουν υπό έλεγχο την πυρκαγιά που μαινόταν από το Σάββατο στο κύριο λιμάνι…
Καθώς οι παραγγελίες πλοίων απομακρύνονται από τα συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα, η Alphaliner εξετάζει τα συστήματα πρόωσης με τα οποία είναι εξοπλισμένα τα containerships του…
Προς τη σύσταση κοινοπραξίας προχωρούν οι κολοσσοί ενέργειας Sinopec της Κίνας και Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας. H συμφωνία, αξίας περίπου $4 δισ., υπεγράφη…
Το ράλι των παραγγελιών containerships φθίνει, όμως δεν σταματά, με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να εξασφαλίζουν παραγγελίες για την κατασκευή συνολικά 24 πλοίων τις τελευταίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ