
Το νέο τελεσίγραφό τους ανακοίνωσαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, γνωστοποιώντας ότι οποιοδήποτε πλοίο, ανεξαρτήτως του αν βρίσκεται στην Ερυθρά Θάλασσα ή όχι, κατευθύνεται στο Ισραήλ θα αποτελεί στόχο.
«Σταματήστε να μεταφέρετε εμπορεύματα από και προς τους υπό κατάληψη παλαιστινιακούς λιμένες» είναι το μήνυμα των ανταρτών, βάσει δημοσιεύματος του Reuters. Παρότι οι Χούθι είχαν ανακοινώσει ότι κύριο στόχο συνιστούν Ισραήλ, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο, οι επιθέσεις τους τους τελευταίους μήνες δεν συνάδουν απαραιτήτως με τη συγκεκριμένη δήλωση.
Στο πλαίσιο αυτό, πολλές εταιρείες επιλέγουν να επιμηκύνουν την απόσταση και τη διάρκεια των ταξιδιών των πλοίων τους, διαλέγοντας τον «ασφαλέστερο» περίπλου της Αφρικής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη βιωσιμότητα των αλυσίδων εφοδιασμού.
Την ίδια ώρα, ορισμένοι επιλέγουν πιο ευφάνταστες στρατηγικές. Σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο CEO της Vespucci Maritime, κ. Lars Jensen ‒ο οποίος ειδικεύεται στη liner ναυτιλία‒, υπογράμμισε ότι εισαγωγείς (και εξαγωγείς) εμπορευμάτων σε ΕΕ επιστρατεύουν μια ιρανική ναυτιλιακή εταιρεία για τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Το γεγονός ότι πρόκειται για ιρανική εταιρεία προστατεύει τα εμπορεύματα από δυνητική επίθεση των Χούθι. Από την άλλη, δεν προστατεύει απαραίτητα από μια άλλη (ίσως μεγαλύτερη) απειλή: τις αμερικανικές κυρώσεις.
Τα πλοία που αξιοποιεί η ιρανική εταιρεία για τη μεταφορά των εμπορευμάτων δεν υπόκεινται σε ευρωπαϊκές κυρώσεις, όμως υπόκεινται σε αμερικανικές. Η Ουάσιγκτον θα μπορούσε να επιβάλει κυρώσεις στις ευρωπαϊκές εταιρείες που συνεργάζονται με την ιρανική εταιρεία, σημειώνει ο κ. Jensen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα υγραεριοφόρα εστιάζει ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines στις πρόσφατες παραγγελίες του. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η MOL τοποθέτησε δύο…
Η κατασκευή της πρώτης υποδομής μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα στην περιοχή του λιμανιού της Αμβέρσας βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για…
Κοντά σε μία νέα μείωση των επιτοκίων βρίσκεται η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η οποία συνεδριάζει την Πέμπτη (5 Ιουνίου) και είναι πιθανό να…
Εντυπωσιακή ανάπτυξη γνωρίζει η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της ως έναν από τους πλέον ανθεκτικούς και καινοτόμους τομείς του τουρισμού. Σύμφωνα με…
Ο υποψήφιος της πολωνικής εθνικιστικής αντιπολίτευσης Κάρολ Ναβρότσκι κέρδισε το δεύτερο γύρο των πολωνικών προεδρικών εκλογών με 50,89% των ψήφων, ανακοίνωσε νωρίς σήμερα το…
Ο Τζέιμι Ντάιμον, ο επικεφαλής της αμερικανικής τράπεζας JPMorgan Chase, φωνή που θεωρείται πως έχει επιρροή στον κόσμο των επιχειρήσεων στις ΗΠΑ, εξέφρασε ανησυχία…
Την απόκτηση υπό κατασκευή φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 88 MW στην περιοχή, Κάρλοβο, της Βουλγαρίας ανακοίνωσε η ΔΕΗ. Το έργο κατασκευάζεται από την εταιρεία, Chint…
Μέσω ενός μεγαλεπήβολου αγωγού φυσικού στη Σιβηρία, η Μόσχα και το Πεκίνο ενισχύουν περαιτέρω τους ενεργειακούς δεσμούς τους. Συγκεκριμένα, βάσει δημοσιεύματος του TASS, η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ