
Τον στόχο η Ελλάδα να διαθέσει τουλάχιστον 260 εκατ. ευρώ και δυνητικά μέχρι 460 εκατ. ευρώ για την οικονομική στήριξη της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας μέσω του νέου Ταμείου Απανθρακοποίησης Νήσων ανέδειξε, μεταξύ άλλων, η Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου. Η Υφυπουργός συμμετείχε στη συνεδρίαση για τις Υπεράκτιες ΑΠΕ που διοργάνωσε στην Μπριζ η Βελγική Προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
Μεταξύ άλλων η κ. Σδούκου τόνισε τον κρίσιμο ρόλο της δημόσιας χρηματοδότησης, ώστε να επιτευχθεί ο φιλόδοξος στόχος για την αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος των υπεράκτιων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) από 20 GW που είναι σήμερα, σε περίπου 100 GW το 2030 στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ανέφερε, επίσης, ότι ο χρηματοδοτικός μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) δημιουργήθηκε με στόχο να βοηθήσει τους φορείς υλοποίησης των ενεργειακών έργων. Σημείωσε δε ότι το CEF συνέβαλε στην υλοποίηση σημαντικών έργων, ιδιαίτερα στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, τα οποία βοήθησαν στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης.
Τόνισε ακόμη ότι χρειάζεται σημαντική χρηματοδοτική ενίσχυση για να διαδραματίσει το ρόλο του κατά την ενεργειακή μετάβαση. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «το CEF διαθέτει πόρους περίπου 5,8 δισ. ευρώ, ενώ η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει υπολογίσει το ύψος των απαραίτητων επενδύσεων σε 584 δισ. ευρώ, για τα επόμενα χρόνια. Με άλλα λόγια, το CEF διαθέτει μόλις το 1% των απαραίτητων πόρων».
Παράλληλα, έκανε ειδική μνεία στην αναγκαιότητα απομείωσης του κινδύνου για να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες επενδύσεις, αναφέροντας ως παράδειγμα μια σειρά πρωτοβουλιών της ελληνικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των χρηματοδοτικών αναγκών του αναδυόμενου τομέα της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας. Χαρακτηριστικά σημείωσε, ότι έχουν ήδη διατεθεί 30 εκατ. ευρώ για τη διενέργεια μετρήσεων ανέμου και μελετών βυθού, για τα πρώτα θαλάσσια οικόπεδα που θα αναπτυχθούν και θα δημοπρατηθούν τα επόμενα 2 χρόνια.
Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε, «στην Ελλάδα θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε δημόσια χρηματοδότηση για να προσελκύσουμε ιδιωτική χρηματοδότηση. Έχουμε στόχο να διαθέσουμε τουλάχιστον 260 εκατ. ευρώ και δυνητικά μέχρι 460 εκατ. ευρώ, για την οικονομική στήριξη της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας μέσω του νέου Ταμείου Απανθρακοποίησης Νήσων, χρήματα που προέρχονται από δικαιώματα ρύπων και που θα βοηθήσουν στην αρχική χρηματοδότηση των πρώτων έργων υπεράκτιων ΑΠΕ».
Επιπλέον, υπογράμμισε τη σημασία της δημιουργίας ενός σταθερού, διαφανούς και δίκαιου πλαισίου για τους επενδυτές, φέρνοντας ως παράδειγμα την επιλογή της Ελλάδας να μειώσει το επενδυτικό ρίσκο, ωριμάζοντας αδειοδοτικά και περιβαλλοντικά τα πρώτα 2 GW υπεράκτιων ΑΠΕ μέσω της ΕΔΕΥΕΠ και διασφαλίζοντας την πρόσβαση στο δίκτυο ηλεκτρισμού.
Τέλος, η κυρία Σδούκου αναφέρθηκε στη χρησιμότητα του αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που θα περιλαμβάνει συγκεκριμένους στόχους υπεράκτιας αιολικής ενέργειας για το 2040 και το 2050.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Τα projects ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών βαίνουν δυναμικά σε διεθνή ναυπηγεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ