
Στη χύδην ναυτιλία ήταν εστιασμένες οι πρόσφατες κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών όσον αφορά την απόκτηση πλοίων.
Ειδικότερα, στην αγορά παραγγελιών, η εστίαση ήταν στα bulk carriers, με πληθώρα παραγγελιών. Μία παραγγελία αφορούσε τη ναυπήγηση δύο bulk carriers χωρητικότητας 41.000 dwt στα κινεζικά ναυπηγεία, με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον ένα πλοίο ίδιων προδιαγραφών και εκτιμώμενη παράδοση το 2026. Επιπλέον, ακόμα δύο παραγγελίες τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία για έξι Kamsarmax bulk carriers, με εκτιμώμενη παράδοση επίσης το 2026.
Παράλληλα, στη second-hand αγορά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες προχώρησαν στην αγορά δύο Handysize bulk carriers. Το πρώτο, χωρητικότητας περίπου 37.500 dwt, ναυπηγήθηκε στην Κίνα το 2015 και αποκτήθηκε έναντι $18,8 εκατ. Το δεύτερο, χωρητικότητας περίπου 33.000 dwt, ναυπηγήθηκε στην Ιαπωνία το 2013 και αποκτήθηκε έναντι $14,5 εκατ.
Πέραν αυτών, οι Έλληνες επένδυσαν και στην απόκτηση tankers από τη second-hand αγορά την περασμένη εβδομάδα. Συγκεκριμένα, κατεγράφη συμφωνία για την απόκτηση δύο υπό ναυπήγηση VLCCs χωρητικότητας 306.000 dwt, τα οποία θα παραδοθούν το 2025 έναντι $244 εκατ. Ακόμα, αποκτήθηκε δεξαμενόπλοιο μεγέθους Aframax ναυπηγημένο το 2021 έναντι περίπου $70 εκατ. και ένα μεγέθους Panamax ναυπηγημένο το 2009 στη Νότια Κορέα έναντι περίπου $29 εκατ.
*Βάσει δεδομένων των ναυλομεσιτικών Xclusiv, Allied, Intermodal
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ