
Ο κολοσσός των τακτικών γραμμών MSC έχει επιδοθεί σε μια κούρσα αύξησης του στόλου του μέσω ενός εκτεταμένου προγράμματος παραγγελιών πλοίων αλλά και μέσω της απόκτησης πληθώρας second-hand containerships. Η στρατηγική αυτή οδήγησε όχι μονάχα στον εκθρονισμό της Maersk και στην ανάληψη των ηνίων της liner ναυτιλίας από την MSC, αλλά και στη συνεχή διεύρυνση της διαφοράς που χωρίζει την MSC από τις υπόλοιπες εταιρείες της κατάταξης.
Στο πλαίσιο αυτό, η Sea-Intelligence σε πρόσφατη ανάλυσή της επανεξετάζει τις εκτιμήσεις για την ανάπτυξη του στόλου των κορυφαίων liner εταιρειών, λαμβάνοντας υπόψη δύο διαφορετικά σενάρια. Στο πρώτο σενάριο, για τον καθορισμό του μελλοντικού μεγέθους του στόλου της εκάστοτε εταιρείας, η Sea-Intelligence υπολογίζει τον τωρινό στόλο και το μέγεθος του στόλου της εταιρείας, υποθέτοντας ότι όλες οι εταιρείες ακολουθούν παρόμοια στρατηγική αναφορικά με την πώληση πλοίων. Στο δεύτερο σενάριο, λαμβάνεται υπόψη η συγκεκριμένη στρατηγική που έχει ακολουθήσει η εκάστοτε εταιρεία όσον αφορά την πώληση πλοίων της τα τελευταία δύο έτη.
Ο διαχωρισμός αυτός, βάσει της Sea-Intelligence, επιτρέπει έναν ακριβέστερο υπολογισμό του μεγέθους του στόλου της κάθε εταιρείας. Διαφορετικές εταιρείες της δεκάδας στις τακτικές γραμμές δεν έχουν άλλωστε την ίδια προσέγγιση όσον αφορά την ανανέωση του στόλου τους μέσω πωλήσεων στη second-hand αγορά. Ενδεικτικά, MSC και ONE δεν προβαίνουν σε όσες πωλήσεις προβαίνουν εταιρείες όπως η CMA CGM.
Εφόσον ληφθεί υπόψη αυτό το γεγονός, η εκτιμώμενη διαφορά της MSC από τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία σε όρους μεταφορικής ικανότητας είναι αυξημένη έναντι των τωρινών εκτιμήσεων. Μπορεί οι διαφορές όπως απεικονίζονται στο γράφημα να μην είναι δραματικές έναντι των εκτιμήσεων υπό το πρώτο σενάριο, όμως καταδεικνύουν έντονα τόσο τις διαφορετικές στρατηγικές που ακολουθούν οι εταιρείες όσο και την εστίαση της MSC να οικοδομήσει έναν γιγαντιαίο στόλο.
Ένα άλλο σημαντικό συμπέρασμα που επιτρέπει η προσέγγιση της Sea-Intelligence υπό το σενάριο δύο έχει σχέση με την πραγματική σφοδρότητα της μάχης για τη δεύτερη θέση. Επί του παρόντος, είναι σίγουρο ότι η CMA CGM θα αναρριχηθεί στη δεύτερη θέση και η Maersk θα πέσει στην τρίτη. Όμως, η διαφορά τους υπό το σενάριο ένα είναι αρκετά μικρότερη έναντι εκείνης υπό το σενάριο δύο. Το γεγονός αυτό υποδεικνύει ότι η Maersk δίνει εξαιρετικά μεγάλη έμφαση στην πώληση πλοίων στη second-hand αγορά με στόχο την ανανέωση του στόλου της.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η MSC έχει επί του παρόντος στόλο 813 πλοίων (5,8 εκατ. TEUs) και orderbook 105 πλοίων (1,3 εκατ. TEUs), η Maersk στόλο 699 πλοίων (4,3 εκατ. TEUs) και orderbook 29 πλοίων (385.686 TEUs) και η CMA CGM στόλο 633 πλοίων (3,7 εκατ. TEUs) και orderbook 92 πλοίων (1,1 εκατ. TEUs).
Την ίδια ώρα, όπως όλα δείχνουν, η MSC μένει εκτός οποιασδήποτε συμμαχίας στις τακτικές γραμμές, γεγονός που δύναται να συνάδει με την επιθετική στρατηγική που ακολουθεί αναφορικά με την ανάπτυξη του στόλου της. Μάλιστα, η MSC είναι σε θέση να ανταγωνιστεί επάξια τις ισχύουσες και μέλλουσες συμμαχίες στις τακτικές γραμμές, δεδομένου ότι ο στόλος της έχει μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από κάποιες από αυτές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ο νοτιοκορεατικός όμιλος POSCO έχει εκφράσει την πρόθεσή του να εξαγοράσει την εταιρεία τακτικών γραμμών HMM, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία από την πλευρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ