
															
															Μια νέα ευρωπαϊκή υποδομή για τη δέσμευση και την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS) βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη, με πέντε βόρειες χώρες να πρωτοστατούν. Η Δανία, η Νορβηγία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Σουηδία συμφώνησαν στο να επιτρέπεται η διασυνοριακή μεταφορά και η γεωλογική αποθήκευση του δεσμευμένου διοξειδίου του άνθρακα (CO₂).
H τεχνολογία CCS αναδεικνύεται ως κρίσιμο εργαλείο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της Ευρώπης, καθώς αποτρέπει την εκπομπή CO₂. Η εν λόγω συμφωνία δεν αποτελεί μόνο συνέχεια προηγούμενων διμερών συμφωνιών, αλλά και μια επιβεβαίωση της δέσμευσης των χωρών να δημιουργήσουν μια αποτελεσματική εφοδιαστική αλυσίδα CCS στην περιοχή της Βόρειας Θάλασσας.
Το 2021, η Νορβηγία και η Ολλανδία είχαν υπογράψει συμφωνία για την ενέργεια, που περιλάμβανε την τεχνολογία CCS, με παρόμοιες συμφωνίες να ακολουθούν μεταξύ της Νορβηγίας και του Βελγίου το 2022 και της Νορβηγίας με τη Δανία το 2023.
Η τεχνολογία CCS έχει αναδειχθεί ως οικονομικά αποδοτικό μέσο για τη μείωση των εκπομπών. Ο Rob Jetten, υπουργός Κλίματος και Ενέργειας της Ολλανδίας, τόνισε τη σημασία της διασυνοριακής συνεργασίας για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας του CCS στην Ευρώπη. Επιπλέον, ο Νορβηγός υπουργός Ενέργειας, Terje Aasland, υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο της Νορβηγίας στην αποθήκευση του CO₂, ενώ ο Δανός υπουργός Lars Aagaard και η Σουηδή υπουργός Romina Pourmokhtari επισήμαναν τη σημασία της τεχνολογίας CCS για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ