
Tα χαμηλά επίπεδα επενδύσεων στην παγκόσμια μεταλλευτική βιομηχανία θέτουν σε κίνδυνο την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση, διογκώνοντας το χάσμα προσφοράς κύριων μετάλλων, όπως ο χαλκός, ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος της Rio Tinto Dominic Barton.
«Το χάσμα είναι τεράστιο και πραγματικά ανησυχώ πολύ για το αν θα μπορέσουμε να το κλείσουμε. Η μεταλλευτική βιομηχανία έχει μειώσει σημαντικά τις επενδύσεις της από την περίοδο 2015-2016. Είμαστε εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια κάτω από αυτό που χρειαζόμαστε», δήλωσε ο Barton μέσω βιντεοκλήσης στο συνέδριο Ecosperity στη Σιγκαπούρη.
Η παγκόσμια προσπάθεια για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την εξασφάλιση μεγάλων αποθεμάτων ορυκτών όπως ο χαλκός, το λίθιο και το κοβάλτιο που απαιτούνται για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων, ηλιακών σταθμών και αιολικών πάρκων.
Η ποσότητα των μετάλλων που απαιτούνται για κάθε κιλοβάτ παραγωγικής ικανότητας έχει αυξηθεί κατά 50% από το 2010 και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαιτούν έξι φορές περισσότερα μέταλλα από ό,τι οι παραδοσιακές μηχανές εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.
Ο Barton εμφανώς ανήσυχος δήλωσε ότι ο κόσμος δεν αντιμετωπίζει μόνο έλλειψη ορυκτών, αλλά και έλλειψη κεφαλαίων που απαιτούνται για την ανάπτυξη νέων ορυχείων, η οποία πλέον διαρκεί πολύ περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ